تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۷۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیکر قائد اسلامی نسب در اهواز تشییع شد
پیکر فرماندار سابق دشت آزادگان و ماهشهر و چهره معروف انقلابی "شاه رفت"، روز دوشنبه در اهواز تشییع و خاکسپاری شد
پیکر فرماندار سابق دشت آزادگان و ماهشهر و چهره معروف انقلابی "شاه رفت"، روز دوشنبه در اهواز تشییع و خاکسپاری شد.

قائد اسلامی نسب که در سال های گذشته در سمت فرمانداری دشت آزادگان و ماهشهر مشغول به فعالیت بود، صبح روز شنبه (16 آبان) در سانحه رانندگی که در محور گناوه به دیلم رخ داد، به همراه همسر و دخترش جان باخت.

اسلامی نسب، که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی علیه رژیم ستمشاهی مبارزه می کرد، با تصویری که در روزهای انقلاب و همزمان با فرار شاه از ایران، در مطبوعات آن زمان منتشر شد، به یکی از چهره های تاریخ انقلاب تبدیل شد. وی در این تصویر نسخه ای از روزنامه اطلاعات با تیتر یک "شاه رفت" را به صورت یک کلاه بر سر گذاشته است.

وی در سال 1335 در یکی از روستاهای دیلم از توابع استان بوشهر متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در تاسیس جهاد سازندگی بوشهر نقش مهمی داشت.

اسلامی نسب، پس از مسئولیتهایی که در استان بوشهر بر عهده داشت؛ سه سال و نیم فرماندار دشت آزادگان و بیش از یک سال نیز فرماندار ماهشهر در استان خوزستان بود و در سال 1389 به عنوان فرماندار نمونه کشور معرفی شد. وی همچنین کاندیدای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

مراسم تشییع مرحوم اسلامی نسب روز گذشته در اهواز برگزار و پیکر آن مرحوم در جوار مرقد مطهر علی ابن مهزیار اهوازی به خاک سپرده شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار