تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۷۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در گفت‌وگو با مسئول آموزش محیطزیست خوزستان عنوان شد:
طرح «مدارس جم» در خوزستان، در هاله‌ای از ابهام
به دلیل کمبود امکانات و مشکلات زیرساخت‌های مدارس در خوزستان امکان اجرای طرح مدارس جامع محیط‌زیست در استان وجود ندارد
مسئول آموزش همگانی اداره‌کل محیط‌زیست خوزستان با بیان این‌که درباره راه‌اندازی مدارس جامع محیط‌زیست در استان تاکنون هیچ مصوبه‌ای ابلاغ نشده است، گفت: به دلیل کمبود امکانات و مشکلات زیرساخت‌های مدارس در خوزستان امکان اجرای طرح مدارس جامع محیط‌زیست در استان وجود ندارد.

محسن خیراللهی در مورد مدارس جامع محیط زیست «جم» که قرار بود در مهرماه امسال راه‌اندازی شوند، اظهارکرد: در خوزستان تاکنون مصوبه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده است؛ این طرح قرار بود براساس تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست کشور اجرا شود. در استان نیز 2 مدرسه دارای شرایط جامع محیط‌زیست معرفی شدند اما این‌که این مدارس کجا هستند و چه شرایطی دارند، معلوم نیست.

وی افزود: این طرح بدون هیچ‌گونه شناختی از وضعیت مدارس ارایه شده است؛ هر مدرسه شرایط خاص خود را دارد که ممکن است ویژگی‌های طرح مدارس جامع با آن‌ها متناسب نباشد.

مسئول آموزش همگانی اداره‌کل محیط‌زیست خوزستان با بیان این‌که از ابتدا به اجرای این طرح امیدی وجود نداشت، گفت: مدارس خوزستان مشکلات خاص خود را دارند و شرایط آن‌ها به گونه‌ای است که امکان اجرای این طرح در آن‌ها وجود ندارد.

خیراللهی تصریح کرد: بعضی مدارس استان در تأمین برخی ابزارهای ضروری مانند ماژیک مشکل دارند و تأمین لوازم آموزشی موردنیاز دانش‌آموزان برای آن‌ها دشوار است، حال چه‌طور می‌توان از این مدارس درخواست کرد که در ساختمان‌های خود از شیشه های دو جداره برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر طرح‌های آموزشی مسائل و نکات زیست‌محیطی به دانش‌آموزان تداوم یابد و تقویت شود بسیار تأثیرگذارتر است. استان در این زمینه هم پیشتاز بوده و تاکنون توانسته نتایج خوبی به‌دست آورد.

پیرو تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شده بود که در مهرماه امسال مدارسی تحت عنوان مدارس جامع محیط زیست «جم» در کشور راه‌اندازی شود که در این مدارس علاوه بر تأکید بر ارایه آموزش‌های زیست‌محیطی، تمام معیارهای حفاظت از محیط‌زیست رعایت ‌شود؛ اکنون به نظر می‌رسد اجرای این طرح در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار