تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سید خلف موسوی خبر داد:
بسیج امکانات شهرداری اهواز برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی
در محل گذرگاه چزابه پارکینگ بزرگی در حال آماده سازی و ساخت می باشد، همچنین محلی به طول 2 کیلومتر و عمق 50 متر برای استقرار مواکب شهرهای مختلف در حال آماده سازی است
جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در شهرداری اهواز با حضور سید خلف موسوی شهردار، دکتر علاسوند رئیس شورا، ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت استان، حجه الاسلام والمسلمین سواری، حجت مظفری، علی ناصری و غلامرضا سبزعلی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونین و مدیران ستادی شهرداری اهواز برگزار شد.

سید خلف موسوی شهردار اهواز در این جلسه، خدمت به زوّار حسینی را افتخاری بزرگ برای شهرداری اهواز برشمرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی که با حضور میلیون ها عاشق مکتب سالار شهیدان؛ با شکوه و عظمت هر چه تمان تر برگزار می شود یک حرکت حماسی و الهام بخش جهانی است که وحدت، قدرت و ولایتمداری شیعیان جهان را به نمایش می گذارد.

وی پیاده روی اربعین امسال را موجب برهم ریختن معادلات دشمنان دانست و افزود: برگزاری با شکوه پیاده روی اربعین، موجب تحکیم و نمایش اقتدار شیعه، تبلور وحدت مسلمین جهان و یک فریاد محکم و ویرانگر بر سر جریان محکوم به شکست وهابیت و سلفیت انحرافی و التقاطی است.

شهردار اهواز ادامه داد: خدمت رسانی به زوار اربیعن حسینی یک وظیفه شرعی و ملی است که مورد تاکید ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای می باشد.

موسوی افزود: امروز منطقه خاورمیانه شرایط فوق العاده حساسی داشته و در یک پیچ تاریخی و تعیین کننده قرار گرفته، بنابراین مدیریت و نحوه برگزاری این حماسه باشکوه اهمیت دو چندانی پیدا کرده است.

شهردار اهواز پیاده روی اربعین حسینی را بزرگ ترین اجتماع مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز طی دو سال گذشته با هماهنگی و خواست نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله جزایری و مصوبه شورای اسلامی شهر، وظیفه خدمت رسانی و آماده سازی به زائران اربعین حسینی در گذرگاه مرزی چزابه را بر عهده گرفت که با فعالیت های جهادی و شبانه روزی صورت گرفته، رضایت زوار و مسئولین را در پی داشته است.

موسوی ادامه داد: در اربعین حسینی سال گذشته شاهد رفت و برگشت بالغ بر 640 هزار نفر از مرز چزابه بودیم که خدمت رسانی به این جمعیت عظیم با برنامه ریزی خوبی صورت گرفت.

وی در خصوص بیان بخشی از اقدامات شهرداری اهواز در گذرگاه مرزی شلمچه اظهار داشت: تنظیف، رفت و روب، زیرسازی، پاکسازی، آماده سازی، آسفالت، جدول گذاری، زیباسازی و فضا سازی فرهنگی، حمل و نقل، استقرار ده ها دستگاه اتوبوس، ساخت پارکینگ، برپایی مواکب و ایستگاه های صلواتی، استقرار ماشین آلات سنگین راه سازی و آتش نشانی بخشی از فعالیت های شهرداری اهواز در خدمت رسانی به زائران حسینی است.

سید خلف موسوی با اشاره به آغاز سفرهای زائران به منظور شرکت در مراسم اربعین امسال از 28 محرم بر آماده سازی پارکینگ مرکزی در عین 2 و آغاز عملیات اجرایی در منطقه چزابه تاکید کرد و دستورات لازم در خصوص تسریع در روند اجرایی این اقدامات را صادر کرد.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد رئیس سازمان حج و زیارت استان از نمایندگان مجلس که در دوسال گذشته متناسب با نیازهای این حرکت بزرگ نسبت به تخصیص اعتبارات لازم در بودجه سالیانه اقدام نکرده اند تصریح کرد: برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) باید با شکوه تمام، در اوج نظم و در تراز مدیریت انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و کم کاری در این امر مهم فرا ملّی که مورد تاکید و اهتمام رهبر معظم انقلاب است از سوی هیچ نهاد و فردی پذیرفته نیست و به همین دلیل است که شهرداری اهواز در چارچوب مقررات و مصوبات قانونی شورا با همه توان خود پای کار آمده است.

شهردار اهواز در پایان با اعلام این خبر که آغاز عملیات رسمی خدمت رسانی به زوّار حسینی در مراسم اربعین امسال با مراسم برافراشتن پرچم خدمت به رهروان حسینی در گذرگاه چزابه و به زودی کلید خواهد خورد، گفت: در محل گذرگاه چزابه نیز پارکینگ بزرگی در حال آماده سازی و ساخت می باشد، همچنین محلی به طول 2 کیلومتر و عمق 50 متر برای استقرار مواکب شهرهای مختلف در حال آماده سازی است که امیدواریم مجموع این اقدامات که با همکاری همه نهاد و ارگان های ذیربط شکل می گیرد موجبات ارتقاء سطح کیفی خدمات به زوار حسینی و رفاه حال بیشتر این عزیزان باشد.
:
:
:
آخرین اخبار