تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۴۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
اخذ مجوز تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در 8 شهرستان
با پیگیری های بعمل آمده، توانستیم مجوز تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت را در 8 شهرستان از شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنیم
تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در 8 شهرستانخوزنیوز: روز سه شنبه جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور رئیس و اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه و روسای دانشکده های مختلف در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ اسماعیل ایدنی در ابتدای این جلسه گفت: با روی کارآمدن دولت جدید، تغییرات اساسی در حوزه سلامت رخ داده و این تغییرات تمامی پارامترهای نظام سلامت را به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت تاثیر خود قرار داده است. طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت 1393 در کشور و با تمرکز بر حوزه درمان و هدف کاهش پرداختی از جیب مردم و ایجاد عدالت در دسترسی مردم به خدمات سلامت آغاز شد. میزان موفقیت طرح وابسته به زیر ساخت ها در نقاط مختلف کشور است و در نقاطی که زیر ساخت های قوی تری وجود دارد، رضایت مندی بیشتری را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: چالش های عمده ای در اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی وجود داشته و فراتر از این مسئله، فراهم کردن منابع مالی کافی برای ادامه و استمرار این طرح است. شکافی که بین دو وزارت خانه بهداشت و تعاون وجود دارد و عدم پرداخت به موقع بیمه ها باعث شده که مشکلاتی برای ما به وجود آید، ولی با تمام این مشکلات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در موفقیت در پرداخت های پرسنلی اولین دانشگاه کشور به حساب می آید.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات بهتر در آینده نیاز به نیروی انسانی بیشتری داریم و این نیاز در حوزه آموزشی وزارتخانه دیده شده است. با توجه به برنامه چشم انداز 1404 که در آن باید در حوزه سلامت در خاورمیانه شرقی سرآمد باشیم، لازم است نیروی انسانی کافی داشته باشیم. این امر باعث شده که پذیرش دانشجو افزایش داشته باشد ولی به علت نبود زیر ساخت های لازم در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تنها 60 درصد توانسته ایم ظرفیت پذیرش دانشجو را افزایش دهیم. در بخش های آموزشی و بیمارستان ها برای رفع مشکلات خدمات آموزشی درصدد هستیم در کوتاه مدت ممکن از توان فضاهای بیمارستان‌های نظامی و از ظرفیت تخت های آنها استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در خوزستان با اشاره به کمبود نیرو در بخش درمان گفت: متاسفانه توسعه آموزش عالی متناظر با نیازهای بازار کار نبوده و در شهرستان های ما تعداد زیادی دانشجو در رشته هایی تربیت می شوند که بازار کار خوبی برای آنها وجود ندارد. در صورتی که در حوزه سلامت با مشکل جدی کمبود نیرو مواجه هستیم و نیاز به نیروهای انسانی آموزش دیده در حوزه سلامت هستیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور افرود: خوشبختانه با پیگیری های بعمل آمده، توانستیم مجوز تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت را در شهرهای ماهشهر، شوش، ایذه، رامهرمز، مسجد سلیمان، باغملک، شادگان و خرمشهر از شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنیم.

لازم به ذکر است در این جلسه معاون توسعه آموزش، معاون توسعه پژوهش و فناوری و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به ارائه گزارش عملکرد معاونت تحت مدیریت خود پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار