تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح 550 هزار هکتاری تولیدات استان را به 24 میلیون تن می رساند
با اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، تولیدات استان از 14.5 به 23 تا 24 میلیون تن در سال افزایش می یابد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: با اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، تولیدات استان از 14.5 به 23 تا 24 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

محمد قاسمی نژاد روز دوشنبه در همایش روز جهانی غذا در سرسرای اجتماعات شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: این طرح عظیم کشاورزی از جمله راهبردهای اصلی وزارت جهادکشاورزی در راستای تحکیم امنیت غذایی کشور نیز محسوب می شود.

قاسمی نژاد ادامه داد: بهبود و مدیریت آب مصرفی و تغییر در روش های سنتی مصرف آب با استفاده از روش های نوین آبیاری به ویژه آبیاری تحت فشار، اجرای طرح تغذیه متعادل گیاهی با هدف افزایش میزان تولید و بالا بردن سطح کیفی محصولات و توسعه کشاورزی حفاظتی با هدف کاهش مصرف انرژی، افزایش درآمد زارعین و تولید بیشتر از جمله دیگر راهبردهای وزارتخانه متبوع است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان به اقدام های ضروری برای برون رفت از بحران غذایی اشاره کرد و گفت: حمایت های گسترده اجتماعی از روستاها و مراکز تولیدی، تحقیقات، آموزش و ترویج، اجرای امور زیربنایی بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف تولید و صنایع تبدیلی از جمله این اقدام ها است.

وی همچنین از چالش های تولید محصولات کشاورزی به تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی و ضرورت تغییر الگوی مصرف آب اشاره کرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز بر ایمنی، امنیت و الگوی تغذیه ای تاکید کرد و افزود: نظارت بر غنی سازی کارخانه آرد بر عهده معاونت غذا و دارو است.

سیمین فقهی ادامه داد: با اجرای طرح نشانگرهای رنگی برروی محصولات غذایی در سه رنگ سبز، زرد و قرمز نمایش داده می شود که میزان چربی، نمک و قند هر محصول غذایی را نشان می دهد و مردم با الگوهای غذایی سالم آشنا می شوند.

طرح نشانگر رنگی بر روی محصولات غذایی ازابتدای امسال درخوزستان آغاز شده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
1
انشالله . البته اگر كارون را ندزدند
:
:
:
آخرین اخبار