تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت کارون خبر داد:
آغاز سی وهشتمین دوره برداشت نیشکر از مزارع کشت و صنعت کارون در شوشتر
سی و هشتمین دوره برداشت محصول نیشکر و فرایند تولید شکر در کشت و صنعت کارون شوشتر آغاز شد و چرخ بزرگ‌ترین واحد صنعتی این شهرستان به حرکت در آمد
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت کارون گفت: سی و هشتمین دوره برداشت محصول نیشکر و فرایند تولید شکر در کشت و صنعت کارون شوشتر آغاز شد و چرخ بزرگ‌ترین واحد صنعتی این شهرستان به حرکت در آمد.

عبدالمجید میرزاپور امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری از 16 هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت محصول، یک میلیون و 620 هزار تن نیشکر برداشت و بیش از 145هزار تن شکر سفید تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با اشاره به فصل برداشت نیشکر از اواخر مهرماه تا پایان فروردین ماه خاطر نشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های میزان برداشت نیشکر، امسال نسبت به سال زراعی گذشته 30 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت کارون افزود: روش برداشت نیشکر در این شرکت به صورت مکانیزه با دستگاه‌های هاروستر انجام می‌شود که این خود گامی مؤثر در کاهش زمان بهره‌برداری و افزایش میزان تولید نیشکر در کشور است.

میرزاپور در پایان با اشاره به فراهم شدن زمینه اشتغال زایی توسط شرکت بیان کرد: این مجتمع در حال حاضر زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در منطقه فراهم کرده است.

طی دو سال اخیر با مدیریت توانمند و فعال این شرکت، مشکلات صنفی و کارگری این مجتمع تولیدی مرتفع و انتظار می‌رود، طی دو سال آینده تولید شکر این مجتمع به ظرفیت اسمی 200 هزار تن در سال دست یابد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکر خاورمیانه است که در 17 کیلومتری غرب شهرستان شوشتر قرار دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار