تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۱۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از پروژه تقویت فشار آب شلمچه پس از 9 سال
پس از 9 سال رکود پروژه تقویت فشار آب شلمچه در ابتدای محرم امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با اتمام این پروژه مشکل افت فشار و کم آبی 18 روستای مسیر و مرز شلمچه رفع می‌شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر گفت: پس از 9 سال رکود پروژه تقویت فشار آب شلمچه در ابتدای محرم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ولی الله حیاتی امروز اظهار کرد: این پروژه به دستور استاندار خوزستان و مساعدت مالی سازمان منطقه آزاد اروند در حال اجراست و به مراحل پایانی رسیده است.

به گفته وی با اتمام این پروژه مشکل افت فشار و کم آبی 18 روستای مسیر و مرز شلمچه رفع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال سهم خرمشهر از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان به 60 میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به این که اعتبار 60 میلیارد تومانی خرمشهر از محل تملک دارایی‌های این استان در سال جاری تامین شده است، خاطر نشان کرد: این میزان اعتبار تخصیص یافته در مقایسه با پارسال 30 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: با وجود کاهش اعتبارات خرمشهر از سهم استانی اما خرمشهر از محل اعتبارات ملی و سازمان منطقه آزاد اروند، روند توسعه خود را طی می‌کند.

وجود مشکلات ریشه‌ای و اساسی در بخش آب و فاضلاب شهری

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات بخش آب و فاضلاب شهری خرمشهر را ریشه‌ای و اساسی خواند.

حیاتی گفت: این مشکل در بخش شبکه توزیع آب آشامیدنی بیشتر نمایان است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از شبکه توزیع آب در خرمشهر عمر مفید خود را از دست داده است، افزود: رفع مشکل شبکه توزیع آب در خرمشهر نیازمند برنامه‌ریزی کلان است.

این مسئول اظهار کرد: در زمان حاضر و در قالب برنامه‌ریزی کوتاه مدت توانسته‌ایم، رضایت نسبی شهروندان را جلب کنیم.

فرماندار خرمشهر یادآور شد: شهرداری تهران با کمک سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری خرمشهر و برخی کلان‌شهرهای دیگر تاکنون کار ساخت بیش از 30 بوستان، 19 میدان و چهار ورودی شهر را آغاز کرده است که طبق جدول زمان‌بندی شده این پروژه‌ها تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار