تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در اولین روز هفته بزرگداشت دفاع مقدس؛
بازدید هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی خوزستان / تصاویر
رئیس و اعضا هیئت رئیسه دانشگاه عاپلوم پزشکی اهواز از مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان خوزستان بازدید کردند و با جانبازان 8 سال دفاع مقدس به گفت و گو پرداختند
خوزنیوز: روز سه شنبه رئیس و اعضا هیئت رئیسه دانشگاه عاپلوم پزشکی اهواز از مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان خوزستان بازدید کردند و با جانبازان 8 سال دفاع مقدس به گفت و گو پرداختند.

به گزارش خوزنیوز؛ در این بازدید ابتدا حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، دلاوری ها و رشادت های جانبازان و شهدا را در تاریخ بی نظیر دانست و افزود: فداکاری ها و جانفشانی های شما عزیزانی در هیچ قالب، قدم و بیانی نمی گنجد ولی بنا به وظیفه در این هفته عزیز در خدمت شما هستیم تا یاد و خاطره رشادت های شما را گرامی بداریم.

وی گفت: در روایات ما آمده که ویژگی انسان مومن این است که هر چقدر ایمان بیشتری داشته باشد آزمون و امتحان سخت تری نیز برای او در نظر گرفته میشود و ما بر خود میبالیم که در این فضا در خدمت شما عزیزان هستیم. امیدواریم همانطور که شما در آن زمان حساس به وظیفه خود عمل کردید ما نیز بتوانیم به وظایف و رسالت خود آگاه باشیم.



در ادامه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با بیان اینکه در طول تاریخ و در تمامی جنگ ها گوشه ای از این خاک مقدس را از دست داده ایم و تنها در دفاع مقدس بود که این اتفاق نیفتاد گفت: علاوه بر خاک ایران، جانبازی و شهادت بزرگترین سرمایه ای است که از دوران جنگ تحمیلی برای ما به یادگار مانده است.

اسماعیل ایدنی اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس تاریخی است که ملت ایران می تواند تا قرن ها به آن افتخار کند و اگر به تاریخ برگردیم مرزهای ایران در طول تاریخ دستخوش تغییراتی شده و روز به روز کوچک گردید، ولی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و حضور جوانان با همت آن دوران در طول 8 سال دفاع مقدس درس های بزرگی را به ما داده اند.

وی با اشاره به سخنان یکی از عزیزان جانباز که از حضور هیات رییسه تشکر و  ابراز شرمندگی و عدم توقع  نموده بود  اظهار داشت: ما نیازمند ملاقات با شما هستیم و باید روح خودرا با فرهنگ جانبازی سیراب کنیم ،چرا که  به نظر می رسد دوری  و فاصله گرفتن از فرهنگ شهادت گمشده نظام اداری ما است.
 
قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان ادامه داد: بزرگترین میراث تمامی کشورها مردان دلاور و سربازان و جانبازان آن کشور می باشد  که الهام بخش آن کشور  ها هستند. وی تاکید کرد ،جایگاه جانبازان  و وضعیت آنان نباید به گونه ای باشد که  جانباز و یا مسئول  آسایشگاه و  نهاد  متولی آنان از دستگاه های دیگر تقاضای کمک داشته باشد.هنر ما باید این باشد که بدون ابراز از سوی آنان نسبت به تامین همه مایحتاج شان  اقدام کنیم 

وی افزود :نیازهای موجود جانبازان مایه تاسف و شرمساری مسئولان می باشد و این ناشی از این است که ما در نظام اداری از فرهنگ شهادت فاصله گرفته ایم. مجموعه دانشگاه با تمامی وجود در خدمت شما و خانواده های شما می باشد.

ایدنی ادامه داد: اجر و منزلت خانواده های شما به گفته مقام معظم رهبری چند برابر ارزش کار جانبازان است، چون بار زندگی را بدوش میکشند و زحمات بسیاری را برای جانبازان انجام می دهد و من و مجموعه دانشگاه قدردان زحمات خانواده های شما هستیم.

سیروس عاقلی سرپرست مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان خوزستان گفت: یاد دلاور مردان رزمنده، شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمامی کسانی که در این 8 سال نقشی داشتند، مایه عزت و آبرو برای ما است. بنده از زحمات ارزنده  دکتر هاشمی  وریر لایق و دزست داشتنی بهداشت و درمان و دکتر ایدنی دیاست محبوب و تلاشگر دانشگاه  بابت زحمات زیادی که در بخش بهداشت و درمان میکشند تشکر میکنم.

وی افزود: در سطح استان خوزستان 100 جانباز نخاعی داریم که در تمامی شهرهای استان حضور دارند و این مرکز درمانی به دلیل مشکلات یک مکان اداری بوده و بنا به نیاز با حداقل تغییرات توانسته بحث درمان جانبازان را دنبال کند و بطور 24 ساعته در خدمت جانبازان باشد.

عاقلی گفت: با توجه به وضعیت خاص جانبازان نگهداری جانبازان عارضه نخاعی در منزل بسیار مشکل می باشد و خانواده های آنان نیز به علت سختی کار دچار بیماری های فراوان شده اند و حل مشکل نیازمند این است که ما مکانی را برای این عزیزان در نظر بگیریم تا مشکلات درمانی خود را در آنجا پیگیری کنند.

در پایان این مراسم جانبازان این مرکز با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه گفت و گو کردند و مشکلات و دغدغه های موجود را به اطلاع آنان رسانده و از حضور هیئت رئیسه دانشگاه تشکر  و قدر دانی نمودند.

لازم به ذکر است که در خلال این مراسم اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با اهدای شاخه های گل و لوح تقدیر فداکاری های جانبازان قطع نخاعی را در طول 8 سال دفاع مقدس ارج نهادند.
:
:
:
آخرین اخبار