تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۱۹۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک خبر داد:
آغاز کشت سبزیجات برگ صنعتی در اندیمشک
کشت سبزیجات برگ صنعتی در سطح یک‌هزار و 300 هکتار از ارضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک آغاز شد
سرپرست اداره جهاد کشاورزی اندیمشک از آغاز کشت سبزیجات برگ صنعتی در این شهرستان خبر داد.

محمدجعفر آفرین امروز اظهار کرد: کشت سبزیجات برگ صنعتی در سطح یک‌هزار و 300 هکتار از ارضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و الوار گرمسیری این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: این سبزیجات برگی شامل تره، نعناع، گشنیز، شوید، جعفری و چغندر برگی است.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک اضافه کرد: با توجه به عملکرد 55 تن در هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از 70 هزار تن انواع سیزیحات برگی برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج استان شود.

آفرین یادآور شد: آب و هوا و خاک مناسب اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک امکان تولید انواع سبزیجات برگی در فصل پاییز و زمستان را میسر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان با استفاده از دانش روز و کاربرد بهینه نهاده‌های کشاورزی می‌توانند اقدام به تولید محصول سالم و ارگانیک کنند.

وی با بیان این که سطح وسعیی از این اراضی کشاورزی زیر نظر کلینیک گیاه‌پزشکی شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: کار برداشت این محصول از نیمه اول آبان تا نیمه اول فروردین ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود که بیش از 3 هزار نفر از کشاورزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این مزارع مشغول به فعالیت باشند که همین موضوع موجب‌ شده که کاشت این محصول به یک صنعت اشتغال‌زا در سطح شهرستان تبدیل شود.

آفرین در پایان بیان کرد: حمایت از بخش کشاورزی موجب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شده و توسعه این امر نیز ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌جات صنایع تبدیلی را در سطح شهرستان طلب می‌کند.

شهرستان اندیمشک دارای 55 هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار