تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۶۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز:
تقاطع غیر همسطح جوادالائمه (ع) به نیمه راه خود رسید
تقاطع غیر همسطح میدان جواد الائمه (ع) بخشی از رینگ دوم مسیر شرق به غرب اهواز بوده که جاده ماهشهر در شرقی ترین نقطه شهر را به سه راهی خرمشهر در غرب متصل می نماید
تقاطع غیر همسطح میدان جواد الائمه (ع) بخشی از رینگ دوم مسیر شرق به غرب اهواز بوده که جاده ماهشهر در شرقی ترین نقطه شهر را به سه راهی خرمشهر در غرب متصل می نماید.

با انجام این رینگ عبور و مرور شهروندان از شرق به غرب تسهیل شده و در نتیجه کاهش زمان سفر، کاهش هزینه های سوخت و نهایتا افزایش رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

این تقاطع غیر همسطح شامل دو دستگاه پل (پل اصلی و رمپ) می باشد که ترافیک بلوار جمهوری اسلامی را به صورت روگذر به بلوار شهید هاشمی در راستای دو بلوار از روی میدان جواد الائمه منتقل می نماید و از طرفی با یک رمپ ،ترافیک بلوار جمهوری اسلامی را به سمت فاز یک منطقه پاداد انتقال می دهد.

پل اصلی دارای طول 270 متر و عرض 6/22متر و پل رمپ خروجی با طول 260 متر و عرض 3/7 متر می باشد. عرشه این پل ها از نوع یتونی مجوف بوده که در پل اصلی شامل 9 دهانه به طول 30 متر و در پل رمپ شامل 8 دهانه 30 تا 33 متر می باشد.

تقاطع غیر همسطح جوادالائمه (ع) به نیمه راه خود رسید

شهردار اهواز در رابطه با پیشرفت فیزیکی در پروژه تقاطع غیر همسطح جوادالائمه (ع) گفت: این پروژه به نیمه راه خود رسیده و با سرعت هر چه تمام تر در حال احداث می باشد.

سید خلف موسوی اظهار داشت: سرعت اجرا در برخی از پروژه های عمرانی وقتی پیشرفت فیزیکی شان از نیمه راه می گذرد به دلیل مرتفع گردیدن برخی از مشکلات و موانع در آغاز کار  بیشتر شده و درصد باقی مانده را در مدت زمان کمتری طی خواهند کرد.

موسوی در رابطه با روند اجرای پروژه عنوان کرد: تاکنون در این پروژه 3560 متر حفاری و بتن ریزی شمع های پل ، 520 متر مربع یتن ریزی ستون ها ، 2760 مترمربع قالب بندی عرشه های پل ، 570 تن آرموتور بندی ، 2680 متر مربع بتن ریزی عرشه ، 3550 متر طول لوله کوبی جهت حفاظت از خاکبرداری و 5000 متر مربع پی کنی سرشمع ها انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون به دلیل ساختار ضعیفی که در زیربنای برق وجود دارد امکان جابه جایی پایه برق فشار قوی نمی باشد تا کمی از گرمای هوا کاسته شده و مصرف برق کاهش یابد و امکان جابه جایی دکل برق فشار قوی فراهم شود.

شهردار اهواز در پایان به خبرنگاران و اصحاب رسانه های مختلف یادآور شد: همیشه در اجرای یک پروژه چه عمرانی علت اصلی عدم اجرا و یا کندی در اجرا معاونت فنی و عمرانی نمی باشد بلکه برخی عوامل خارجی هستند که مشکلات خارج از برنامه را بوجود می آورند.
:
:
:
آخرین اخبار