تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری آئین تکریم از زحمات نیروهای خدماتی پردیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
در تعالیم دینی ما شهروند درجه یک و دو نداریم و همه انسان ها با هم برابرند و نباید اقتصاد و درآمد زایی ملاک سنجش اعتبار و جایگاه انسان ها باشد
خوزنیوز: آئین تکریم از زحمات نیروهای خدماتی پردیس دانشگاه برای اولین بار روز سه شنبه 24 شهریورماه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با حضور حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و بیگدلی مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه و جمع کثیری از کارکنان خدماتی، نقلیه و فضای سبز دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، برگزاری این گونه جلسات را بسیار خوب و مفید دانست و از مناعت طبع این عزیزان به نیکی یاد کرد و افزود: کارکنانی که با تلاش فراوان در سرما و گرما متعهد و دلسوز محیط دانشگاه را به خوبی نگهداری میکنند و نگرانی عمده آنها حفظ فضای سبز و پاکیزگی دانشگاه است افرادی بزرگوار هستند.

تمام مدیران دانشگاه علوم پزشکی باید قدردان فعالیت های این عزیزان در تمامی حوزه ها باشد که بدون هیچ چشم داشتی و تنها با دغدغه کاری به خوبی از عهده کار خود بر آمده اند و کما اینکه با مشکلات عدیده مالی دست به گریبان هستند اما هیچ وقت از زیر کار شانه خالی نکرده اند و در گرمای بالای 50 درجه خوزستان همچنان فضای سبز دانشگاه را به خوبی نگهداری کردند که این امر را بنده به عینه مشاهده کرده و قدردان زحمات این عزیزان هستم.

وی افزود: در تعالیم دینی ما شهروند درجه یک و دو نداریم و همه انسان ها با هم برابرند و نباید اقتصاد و درآمد زایی ملاک سنجش اعتبار و جایگاه انسان ها باشد. آن چیزی که به انسان هویت و ارزش می دهد فهم و اندیشه اوست و اگر ما به سمتی رفتیم که مانند دنیای امروز که ملاک سنجش افراد را سرمایه داری می داند، آرام آرام به سمت یک جامعه طبقاتی خواهیم رفت که رگه های آن نیز در جامعه کنونی دیده می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: قرآن معیار تنظیم کننده ارتباط بین انسانها را پول و ثروت نداسته و مرام و طبع بلند آدمی را اولویت معیارهای انسانی می داند.

وی با اشاره به اینکه در جریان مشکلات مالی تمامی افراد کارکنان هستیم، افزود: این طبع بلند شماست که اعتراضی به این موارد نداشته اید و آنچه که شما مطرح کرده اید، نگرانی های شغلی و کاری شماست. شما هم نشان دادید که بزرگ هستید و هم بزرگوار و مانند بهترین انسانها نیاز های مادی را به شئونات اخلاقی و انسانی ترجیح ندادید. مسئولین ما توجه کنند که اگر صنفی در دانشگاه وجود دارد که در سرما و گرما در حال زحمت کشیدن است باید از آنها تقدیر کند و تامین زندگی و معیشت آنها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

عادلی نژاد گفت: بنده شاهد عبادت این عزیزان در هنگام اذان ظهر در گرمای طاقت فرسا و در محیط فضای سبز دانشگاه بوده ام که این روحیه معنوی و همچنین کم نکردن از حجم کار حلقه های مفقوده ی سیستم اداری دانشگاه می باشند.

وی اذعان کرد: از برگزاری این جلسه بسیار خوشحالم چون برای اولین بار اجرا شده و امیدوارم که دانشگاه تسهیلات ویژه ای برای این عزیزان همانند سایر کارکنان دانشگاه در نظر بگیرد. امیدوارم که در دانشگاه ما که نمونه کوچک شده جامعه می باشد شاهد یک نظام بی طبقه باشیم و شهروند درجه بندی شده نداشته باشیم. کارمند دانشگاه در هر جایگاهی باید احساس کند که دانشگاه حامی اوست نه باری بر دوش او.

در ادامه مراسم مهندس بیگدلی مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه از نقش پر رنگ کارکنان خدماتی در روند فعالیت ها ی دانشگاه به نیکی یاد کرد و گفت: نیروهای خدماتی دانشگاه سپر اول فعالیت های دانشگاه می باشند و بار زیادی از کار بر عهده این عزیزان است که باید توجه بیشتری به نقش پر رنگ کارکنان خدماتی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: سطح کاری نیروهای خدماتی پائین نیست و بر عکس کارهای پر ارزش و با اهمیتی به دست آنها انجام می شود که در صورت نبود آنها سیستم دانشگاه در انجام فرآیند های مختلف به مشکل بر خواهد خورد و جا دارد که به اهمیت کار این عزیزان آشنا باشیم.

بیگدلی افزود: همه ما یک خانواده هستیم و عملکرد ما به نوع نگرش تک تک ما بستگی دارد و باید تاثیر گذاری نیروهای خدماتی را در دانشگاه نشان دهیم. سازماندهی نیروهای خدماتی از برنامه های آینده ما خواهد بود و انتظار داریم که کارکنان خدمات دانشگاه وظایف خود را به خوبی انجام دهند و این موفقیت یک موفقیت تیمی خواهد بود.

وی گفت: وجدان کاری و تلاش مضاعف از دیگر مشخصات نیروهای خدماتی است که با ظرافت هر چه بیشتر محیط دانشگاه را به خوبی محافظت می کنند. باید حجم کار را استاندارد سازی کنیم و بر اساس آن نیروهای مورد نیاز را جذب کنیم تا مشکل کمبود نیرو بر طرف شود. با شروع سال تحصیلی جدید نیازمند دریافت ایده های جدید از سوی شما عزیزان هستیم که در آن صورت شاهد پیشرفت کاری در مجموعه مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه خواهیم بود.

مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه در پایان گفت: یکسان سازی لباس های کارکنان خدماتی دانشگاه از برنامه های آتی ما خواهد بود و امیدواریم نظم و انظباطی را در بین این عزیزان شاهد باشیم.

بیگدلی در پایان خطاب به کارکنان خدماتی دانشگاه گفت: شغل شما بسیار مقدس است و رزق و روزی حلالی که به دست می آورید بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود. لباس کار شما باید شکیل و تمیز باشد تا با افتخار زیر پرچم دانشگاه مشغول فعالیت شوید. شما باید بدانید تاثیر گذارترین نیروهای دانشگاه هستید و این باور باید در وجود شما نهادینه شود.

لازم به ذکر است که در پایان این جشن که همراه با اجرای مراسم شعبده بازی و پخش موسیقی بود از زحمات تعدادی از کارکنان خدماتی دانشگاه با اهدای هدایایی نفیس تقدیر شد.
:
:
:
آخرین اخبار