تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۱۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت خرمشهر خبر داد:
برپایی جشن بزرگ غدیر در صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر
امام جمعه موقت خرمشهر از برپایی جشن بزرگ غدیر در صحن شهدای مسجد جامع این شهرستان به‌مناسبت این عید اسلامی خبر داد
امام جمعه موقت خرمشهر از برپایی جشن بزرگ غدیر در صحن شهدای مسجد جامع این شهرستان به‌مناسبت این عید اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور در جلسه ستاد اربعین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به پیش رو بودن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: این روز بسیار مهم است به طوری که قرآن کریم به روز غدیر اشاره کرده و چهار مطلب در مورد این روز آورده است.

وی ادامه داد: یاس کفار، اکمال دین، اتمام نعمت و رضایت خدا بر اینکه دیانت اسلام دیانت شما باشد و اینکه اسلام پایان ادیان باشد چهار موردی است که خداوند درباره روز غدیر در قرآن به آن می‌پردازد.

امام جمعه موقت خرمشهر به ابتدای این آیه شریفه که «یاس کفار از مسلمان را نتیجه واقعه غدیر عنوان داشته‌است»، اشاره کرد و گفت: همان عبارت ابتدایی این آیه برای ما بس است که در آن می‌فرماید: «کفار به واسطه مسئله امامت از دین شما و از اینکه بر شما تسلط کنند مایوس شدند» و این یعنی عامل یاس و ناامیدی کفار مسئله امامت است و بازگشت به امامت، کفار را از اینکه بر امت اسلامی مسلط شوند مایوس می‌کند.

عادل‌پور، هشدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذ دشمنان اسلام در امت‌های مسلمان از جمله کشور ایران را یادآور شد و تنها راه یاس دشمنان و کفار را بر اساس آموزه‌های قرآنی، مسئله بازگشت به ولایت امیرالمومنین دانست.

وی تصریح کرد: در امت‌های اسلامی گذشته نیز مشاهده شده که دور شدن از مکتب امامت و ولایت فقیه اتفاقات ناخوشایندی را رقم زد و حتی در کتاب‌های دینی اهل سنت نیز آمده که «تا زمانی که این 12 خلیفه باشند و امت اسلامی به آنها تمسک کنند اسلام عزیز است».

امام جمعه موقت خرمشهر با بیان اینکه روز غدیر، روز بسیار مهمی است و همه ما در رابطه با آن مسئولیت داریم، خاطرنشان کرد: قرآن، پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این وظیفه را بر دوش ما گذاشته‌اند.

وی، پیام غدیر را پیام حقانیت اهل بیت(ع) خواند و وظیفه شیعیان را رساندن پیام غدیر به جهان دانست و افزود: آنچه که ما باید به عنوان رسالت بزرگ به آن عمل کنیم، منتقل کردن این پیام به کل جهان به‌ویژه به امت اسلامی است.

عادل‌پور متذکر شد: پیام غدیر پیام ولایت و پیام ولایت فقیه است و ما مشروعیت‌مان به غدیر است که اگر غدیر را منها بکنیم مسئله ولایت فقیه معنا نخواهد داشت.

*توجه به حواشی برای مقابله با هجمه دشمنان

امام جمعه موقت خرمشهر در ادامه به برنامه امسال ستاد غدیر این شهر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده تمام شهرستان را در برمی‌گیرد و برای روستاهای اطراف و حواشی شهر نیز در سال جاری برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی، این اقدام را یک اقدام ضروری خواند و تصریح کرد: امروز هجمه بسیار سنگینی بر علیه تشیع و تفکر مکتب اهل بیت صورت می گیرد و شهرستان ما نیز از این واقعه مستثنی نبوده و تحت آماج این حملات قرار می گیرد که این اتفاقات در حاشیه شهر به طور ویژه ای اتفاقی می افتد.

عادل‌پور خاطرنشان کرد: حتی اگر یک نفر دچار شبهه شود همان یک نفر هم برایمان زیاد است و ما وظیفه داریم که سد محکمی برای جلوگیری از این پیش‌آمد باشیم.

امام جمعه موقت خرمشهر، برگزاری جشن‌ها در محلات و مناطق حاشیه‌ای شهر، برگزاری جشن قرآنی غدیر که برنامه شبی با قران است در یکی از مساجد کوی صد دستگاه خرمشهر و جشن بزرگ غدیر در صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت عید غدیر اعلام کرد.

*برگزاری جشنواره شعر عربی با لحاظ کردن خط قرمزها

وی همچنین از برگزاری جشنواره شعر عربی با حضور شاعران برجسته استان به مناسبت عید غدیر خبر داد و گفت: افتتاحیه این جشنواره به طور مجازی اتفاق افتاده و شاعران قصاید خود را درباره عید غدیر در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و اختتامیه این جشنواره در روز هشتم مهرماه سال جاری خواهد بود.

عادل‌پور اضافه کرد: قصاید ارائه شده تحت بررسی قرار می‌گیرند زیرا در این میان خطوط قرمزی داریم و خطوط قرمز ما بیانات مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت خرمشهر، حرام دانستن تعرض به خطوط قرمز اهل سنت را از فرامین رهبر معظم انقلاب و خط قرمز این جشنواره دانست و عنوان کرد: کسانی تصور می‌کنید این سخن رهبری یک فتوای سیاسی بوده، باید بدانند که این سخن فتوایی بوده بر اساسا تقیه‌ای که اهل بیت(ع) به ما آموخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تمام شعرای ما که می‌خواهند پیام غدیر را برسانند باید با توجه به این خطوط قرمز باشد، افزود: کسانی که می‌خواهند پیام غدیر را برسانند باید با توجه به خط قرمز، و با بیان معارف اهل بیت(ع)، حقانیت امام علی(ع)، شخصیت امیرالمومنین و آیاتی که در تثبیت ولایت بلافصل امام علی(ع) است، باید این کار را انجام دهند.

امام جمعه موقت خرمشهر در پایان، بر لزوم بسیج تمام نیروها برای اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها تاکید کرد و از تمام دستگاه‌های اجرایی خواست تا نگاه جمعی داشته و فعالیت‌های انجام شده را با عنوان واحد ستاد غدیر اطلاع‌رسانی کنند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار