تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
اجرای طرح کشاورزی مقام معظم رهبری رونق بخش تولید و اشتغال را در شمال خوزستان به دنبال دارد
طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با هدف احیای دشت های خوزستان و ایلام در نقاط مختلف این دو استان در دست اجرا می باشد
فرماندار شهرستان شوش گفت: اجرای طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در شهرستان شوش رونق بخش تولید و اشتغال را در شمال استان خوزستان به دنبال دارد.

طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با هدف احیای دشت های خوزستان و ایلام در نقاط مختلف این دو استان در دست اجرا می باشد.

حدود 80 هزار هکتار از این طرح در محدوده شهرستان شوش واقع است.

فرماندار شهرستان شوش روز سه شنبه در نشست بررسی روند اجرای این طرح با حضور نماینده شرکت جهاد نصر مجری طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در شهرستان شوش ، اقدام صورت گرفته برای تسطیح اراضی کشاورزی این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تاکنون 16 قرارداد با اعتباری بالغ بر سه هزار و 710 میلیارد ریال برای تسطیح اراضی کشاورزی شرق و غرب کرخه همچنین منطقه شاوور با موسسه جهاد نصر منعقد شده است.

رضا نجاتی با بیان اینکه تسطیح و زهکشی حدود 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوش می تواند موجب تحولی بزرگ در بخش کشاورزی منطقه شمال خوزستان شود افزود: توسعه شهرستان شوش با توسعه بخش کشاورزی منطقه محقق می شود و در اجرای طرح های کشاورزی در این شهرستان باید به نحوی عمل شود تا مردم و کشاورزان از مزایای آن بهره مند شوند.

فرماندار شوش با تاکید بر استفاده از ظرفیت های این شهرستان و نیز نیروی کار بومی در پروژه های اجرایی از سوی شرکت های جهاد نصر تصریح کرد:حضور شرکت های جهاد نصر در شهرستان شوش علاوه بر توسعه بخش کشاورزی می تواند تحولی چشمگیر در بخش اشتغال ایجاد کند.

وی افزود : نظارت بر کیفت فنی پروژه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انتظار می رود شرکت جهاد نصر نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان شوش با اشاره به اعتبار روزانه هزینه شده از سوی شرکت های جهاد نصر برای تسطیح اراضی کشاورزی خواستار همکاری و همراهی مجموعه کشاورزان شهرستان شوش جهت تسریع در تسطح اراضی کشاورزی شد.

وی بر خرید کالا و خدمات درون استانی و شهرستانی توسط شرکت های جهاد نصر تاکید کرد وگفت: اجرای حدود 80 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان شوش موجب صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و همچنین افزایش سطح زیرکشت در این شهرستان می شود.

با اجرای کامل طرح کشاورزی مقام معظم رهبری زمینه اشتغال برای 330 هزار نفر فراهم شده ضمن اینکه از هدر رفت آب در بخش کشاورزی جلوگیری شده و اصلاح خاک و تکمیل سرمایه گذاری بالا دستی را در استانهای خوزستان و ایلام به دنبال دارد.

مقدمات اجرای این طرح از سال 1389 آغاز شده است.

با اجرای کامل این طرح در مجموع 9 میلیون تن به تولیدات زراعی و باغی کشور افزوده می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
با توجه به لشکر فارغ التحصیلان بیکار اما مشتاق و جویای کار استان خوزستان ، استفاده از نیروهای بازنشسته در پروژه هاي 550 هزار هكتاري حالا به هر عنوانِ كارفرما، مشاور و پيمانكار كه جای افراد جوان ، خلاق ، تازه نفس ، مبتکر و تحصیلکرده ، را گرفتن و راه را براي هرگونه ابتکار ، خلاقیت و نوآوری قشر جوان و خلاق بستن ، بر اساس چه منطقي بوده و واقعاً چه توجيهي داره؟؟؟ چرا هيچكي چيزي نميگه؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار