تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین 56 هزار تن بذر و کود برای کشت پاییزه در اندیمشک
جهاد کشاورزی اندیمشک در راستای حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان اقدام به عقد قرارداد کشت و تامین نهاده های انواع محصولات برای کشت 49 هزار هکتار در فصل پاییز نموده است
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک از تامین افزون بر 56 هزار تن بذر انواع محصولات و نیز کود برای کشت پاییزه در این شهرستان خبر داد.

محمدجعفر آفرین روز سه شنبه گفت:جهاد کشاورزی شهرستان در راستای حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان اقدام به عقد قرارداد کشت و تامین نهاده های انواع محصولات برای کشت 49 هزار هکتار در فصل پاییز نموده است.

وی افزود:در این راستا سه هزار و 500 تن بذر گندم ،9 هزار تن بذر کلزا، 50 تن بذر جو اصلاح شده و 45 هزار تن کود اوره و نیز پنج هزار تن کود فسفات تامین شده است.

آفرین بیان کرد:همچنین یک هزار و 500 تن کود پتاس ،35 هزار تن انواع کودهای ریز مغذی و 7 هزار تن کود آلی و زیستی تامین شده و در انبار نگهداری می شود.

وی از کشاورزان شهرستان اندیمشک خوسات برای تهیه نهاده های مورد نیاز به مراکز جهاد کشاورزی در دهستانها مراجعه و نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک گفت:در کشت پاییزه امسال 13 هزار هکتار گندم آبی،23 هزار هکتار گندم دیم، دو هزار و 100 هکتار جو آبی و دیم،چهار هزار و 500 هکتار کلزای دیم ، دو هزار هکتار سیب زمینی ، 900 هکتار چغندر قند، 800 هکتار پیاز،400 هکتار گوجه فرنگی و سه هزار هکتار سایر محصولات کشت می شود.

وی از کشاورزان خواست به منظور جلوگیری از ضرر و زیان در صورت تمایل به کشت بیشتر با کارشناسان جهاد کشاورزی هماهنگی کنند.

در شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان سالانه 600 هزار تن انواع محصولات تولید می شود. اندیمشک 56 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار