تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۰۳۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی اثر گرد و غبار بر عملکرد قلب در دانشگاه علوم ‌پزشکی اهواز
انجام تحقیقات در خصوص آريتمي (بی‌نظمی‌های ضربان قلب)، بررسی اثر گرد و غبار بر فعالیت‌های قلبی و انجام مطالعاتی در خصوص عوارض بیماری‌های مغز و اعصاب در مدل حیوانی از فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی فعال در این مرکز است
خوزنیوز: رییس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان‌این‌که تعیین مکانیزیم اثر و پیشرفت بیماری‌های مختلف در مدل حیوانی و ارائه راه‌کار برای درمان و پیشگیری از این بیماری‌ها هدف اصلی تحقیقات این مرکز است، گفت: در حال حاضر 2 پروژه تحقیقاتی در این مرکز در خصوص اثر گرد و خاک بر عملکرد قلب تعریف شده و در حال انجام است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر علیرضا سرکاکی در خصوص طرح‌های پژوهشی در حال اجرا در مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، اظهار داشت: هم‌اکنون یک پروژه تحقیقاتی در خصوص عارضه‌ی سکته مغزی و بیماری الزایمر در مدل حیوانی در حال انجام است؛ همچنین روی برخی جنبه‌های بیماری MSدر مدل حیوانی کارهای پژوهشی خوبی انجام شده است و این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.
 
وی افزود: انجام تحقیقات در خصوص آريتمي (بی‌نظمی‌های ضربان قلب)، بررسی اثر گرد و غبار بر فعالیت‌های قلبی و انجام مطالعاتی در خصوص عوارض بیماری‌های مغز و اعصاب در مدل حیوانی از دیگر فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی  فعال در این مرکز است.

بررسی اثر گرد و غبار بر عملکرد قلب در دانشگاه علوم ‌پزشکی اهواز 

سرکاکی درباره نتایج طرح بررسی اثرات ریزگردها بر عملکرد قلب تصریح کرد: تاکنون گزارشی از نتایج این مطالعات ارایه نشده اما قرار است بخشی از نتایج آن در یک کنگره علمی که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار خواهد شد، ارایه شود.
 
رییس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که این مرکز با هدف گسترش علوم پایه فعالیت می‌کند، گفت: یافته‌های پژوهشی این تحقیقات در قالب مقالات علمی در مجلات معتبر بین‌المللی منتشر می‌شود؛ همچنین نتایج این تحقیقات در فعالیت‌های بالینی و در مدل انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
سرکاکی به انقعاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز تحقیقاتی دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با هدف انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تفاهم‌نامه‌های همکاری با پژوهشکده تحقیقات غدد دانشگاه شهید بهشتی، شبکه تحقیقات علوم اعصاب ایران و مرکز علوم اعصاب کرمان امضا کرده است؛ همچنین کارهای پژوهشی مشترکی نیز با دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.
 
وی درباره اولویت‌های تحقیقاتی این مرکز اظهار داشت: اولویت‌های تحقیقاتی مشخص و شامل بررسی بیماری‌ها در زمینه‌های مختلف اعصاب، قلب و عروق، گوارش و غدد در مدل حیوانی است که پس از شناسایی این بیماری‌ها راهکارهای پیشگیری و درمان نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
 
رییس مرکز تحقیقات فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که در حال حاضر برای انجام طرح‌های پژوهشی مرکز مشکل مالی وجود ندارد، تصریح کرد: این مرکز جزو مراکز تحقیقاتی مصوب دانشگاه است اما بودجه مستقل ندارد و اعتبارات آن از محل بودجه معاونت پژوهشی دانشگاه تأمین می‌شود؛ با این وجود تاکنون در خصوص هزینه‌های تحقیقاتی با مشکلی مواجه نشدیم.
 
سرکاکی با اشاره به این‌که بیشتر فعالیت‌های تحقیقاتی در قالب پروژه‌های پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌محور دانشگاه انجام می‌شود، در خصوص روند انجام تحقیقات و حمایت‌های مرکز، گفت: هر طرح پژوهشی در دانشگاه چه در زمینه بالینی یا علوم پایه، در صورت کاربردی‌بودن حمایت می‌شود و مشکلی در تأمین هزینه‌های انجام آن وجود ندارد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
سید سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
5
جناب دکتر تا شما بررسی و تحقیقتان را تکمیل و عملی سازید نصف مردم خوزستان هفت کفن پوشاندند اینکه ریزگرد همراه اکسیژن وارد ریه و سپس این ریزگرد همراه اکسیژن وارد خون میشود و در خون حالت چسبندگی بوجود می آورد بر کسی پوشیده نیست و نیازی به بررسی و تحقیق ندارد یا سکته پیش میاد و یا سرطان خون و یا آسم چهار الی پنج سال است که مردم درگیر این معضل میباشند تا کنون مسئولان استانی هیچ اقدامی نکردند و اصولا" دغدغه ای هم ندارند چرا که همه اهل و عیالشان پایتخت نشینند چرا به خود زحمت فکر کردن به مشکلات مردم را دهند مگه مدیرکل هواشناسی استان نگفت هیچ راهکاری برای مهار گردوخاک نیست کسی حتی به ایشان نگفت بالا چشت ابرو مگه استاندار نگفت یارانه درمان ناشی از گرد وخاک به مردم خوزستان میدهیم پس کو ؟این استان هزار ویک مشکل دارد و هیچ فریاد رسی ندارد و هرگز هم کسی به فریادشان نخاهد رسید .خوزستان شیر میدهد و بعد قربانی میشود عین هفتکل و مسجدسلیمان و آبادان و خرمشهر یا عین اهواز که یک شهر بی ریخت و آلوده و پر از بدبختی و مشکل.
مردم خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
0
0
آقایون محترم گزارشگر !!!! شمایی که رسالت حقیقت گوئی رو دارید. چرا دنباله این قضیه گردوخاکو نمیگیرید که داره مردم خوزستان پدرشون در میاد ؟؟؟!!! چرا نمیرید تهران و تا اخره این قضیه رو نمیگیریئ؟؟؟؟؟هربار که خاک میشه با 2 تا مصاحبه و وعده وعید سروته قضیه رو هم میارن!!!!! بخدا خسته شدیم!!!!!! جان هر کی دوست دارین یه تکونی بخودتون بدید . حتما باید همه مردم خوزستان از گرد و خاک بمیرن تا شماها تکون بخورین که چه فاجعه ای رخ داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسنقلی خان
|
-
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
جنابان دکتر جمیعا" خسته نباشید.....

اگر به یکی از شماها توهین بشه اونم از تو تلویزیون و برنامه مهران مدیری همه تلاشتون رو میکنید تا تعطیلش کنید .
حالا که گرد و خاک شده همون مثل
صبویی بشکند ساغر بریزد
جهان گردد به کام کاسه لیسان

شماها نونتون چرب و چیلی تره و مردم خوزستان رو با تبر گردن میزنید . ( به کار بردن جمله تیغ زدن دیگه کفاف نمیده .)

اگر دلواپس مردم خوزستان بودید که ی حرکتی انجام میدادید .
همایش و کنگره مال غربیهاست برادر من .
اینجا ایرانه .
اون هم خوزستان
مسئولین بی کفایت
ملت سردرگریبان و گنگ
دلخوشی سیر چند ؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار