تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر خوزستان چگونه برگزار می‌شود؟
امسال 2 گروه به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌‌شوند. البته با این تفاوت که مرکز هنرهای نمایشی کشور مرحله منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای جشنواره را حذف کرده و امسال قرار بر این شد که پس از معرفی آثار برگزیده توسط داوران هیاتی دیگر آثار ارسال شده استان‌ها را بررسی کند و از میان آن‌ها آثاری را برای شرکت در جشنواره فجر انتخاب کنند
نشست هماهنگی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی صبح چهارشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیر جشنواره و گروه‌های نمایشی برگزیده در تالار اجتماعات اداره کل برگزار شد.

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست ضمن تقدیر از گروه‌های نمایشی که در این جشنواره شرکت کردند گفت: امسال 2 گروه به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌‌شوند. البته با این تفاوت که مرکز هنرهای نمایشی کشور مرحله منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای جشنواره را حذف کرده و امسال قرار بر این شد که پس از معرفی آثار برگزیده توسط داوران هیاتی دیگر آثار ارسال شده استان‌ها را بررسی کند و از میان آن‌ها آثاری را برای شرکت در جشنواره فجر انتخاب کنند.

وی افزود:  ما نیز در استان پس از رایزنی و مشورت با برخی از بزرگان و مسوولان تئاتر استان به این نتیجه رسیدیم که بهتر است جشنواره به گونه‌ای برگزار شود که مخاطبان آن عموم مردم باشند و ارتباط بین تئاتر و مردم را تنگ‌تر  و بهتر کنیم.

قنواتی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم که جشنواره به نحو جدیدی برگزار شود به طوری که  گروه‌های نمایشی در شهرستان‌های خود پنج اجرا داشته باشند و داوران با حضور در آن شهرستان‌ها و دیدن آثار داوری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: تئاتر همیشه توصیه‌های اخلاقی برای جامعه دارد و مردم را به مهربانی و گفت و گو دعوت می‌کند. از این رو اهالی تئاتر باید خود نیز به آرا و نظرات یک دیگر احترام بگذارند و یادمان باشد که جشنواره جایی است برای یادگرفتن، ارتباط برقرار کردن با یک دیگر و ارتباط برقرار کردن با مردم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار