تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۰۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی به مناسبت سالروز شهید مجتبی بابایی‌زاده؛
بی‌تابی مردم برای ورود پیکر مجتبی؛ شهریور ماندگار اندیمشک
همزمان با حضور مجتبی در اندیمشک، شهر در بی‌تابی مجتبی، شب را با حضور کاروان انتظار در مسیر اندیمشک به اهواز به صبح می‌کند و این قهرمان ملی با شور مردم دیار یک هزار شهید، وارد شهرستان و در بهشت زهرای اندیمشک شد و ۱۷شهریور برای اندیمشک تاریخی شد
باوجود گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، نسل مردان بی‌ادعای دوران دفاع مقدس عهد گذشته خود را با حضوری فعال در عرصه‌های مختلف انقلابی و اجتماعی تکرار و پیشتازی خود در دفاع از عزت و افتخار سرای اسلامی را در دوران معاصر، به تاریخ ثابت کرده‌اند.

یکی فرزندان برومند اندیمشکی این سرزمین شهید مجتبی بابایی است.

خرداد ماه سال 1362 کوی شهدای اندیمشک، با تولد مجتبی در خانواده‌ای پر مهر و برکت تاریخی ماندگار به یادگار نوشت تا مجتبی علی رغم سن کم بازی‌های کودکانه خود را با صدای توپ و تانک دشمن در مسیر عمر تمرین کند.

مجتبی در سال 1378 و پس از شرکت در ویژه برنامه ارتحال امام خمینی(ره) و دیدار حضوری با مقام معظم رهبری، نقشی تازه بر صفحه تقدیر خود یافت و آن دیدار تاثیری شگرف در او به یادگار گذارد.

او بعد از پایان دوره متوسطه و اخذ دیپلم با اشتیاق فراوان با پوشیدن لباس سبز سپاه، وارد این نهاد مقدس شد و صفحه تازه زندگی خود را با ورود به یگان مخصوص صابرین و گذراندن چندین سال آموزش‌های سخت و طاقت فرسا، ورق زد.


پس از حضور وی در سپاه و شهادت روح الله نوزاد در حادثه تروریستی گروهک ریگی در منطقه پیشین سیستان و بلوچستان مجتبی را در مسیر دوری از هم رزم خود، با یک نطق پر شور و حماسه یاد شهید هم رزم خود را در ویژه مراسم او گرامی داشت و ثابت کرد راه شهادت را پیدا کرده است.

وقتی که شهادت، مجتبی را ماندگار کرد

در شهریور ماه سال 1390 و همزمان با شدت تحرکات گروه تروریستی پژاک در مناطق مختلف جنوب غرب کشور، شهید مجتبی بابایی همراه با دیگر مردان بی ادعای دوران، به مناطق عملیاتی اعزام و در ‌‌نهایت با تیر مستقیم دشمن به مقام شهادت نائل آمد و پس از حمل پیکر پاک و مطهر وی از مناطق سخت گذر کوهستانی منطقه محل عملیات، به اندیمشک منتقل شد.

همزمان با حضور مجتبی در اندیمشک، شهر در بی‌تابی مجتبی، شب را با حضور کاروان انتظار در مسیر اندیمشک به اهواز به صبح می‌می‌کند و این قهرمان ملی با شور مردم دیار یک هزار شهید، وارد شهرستان و در بهشت زهرای اندیمشک شد و 17شهریور برای اندیمشک تاریخی شد.

شهادت یک مکتب است

حجت الاسلام نعمت الله خدامی، با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مجتبی بابایی‌زاده، گفت: شهدا افتخار ارزشمند جامعه هستند و یاد و خاطره آنان همواره جاودان است.

وی افزود: امثال شهید مجتبی بابایی‌زاده، عزت و آبرو را برای جامعه ما به ارمغان آوردند.

امام جمعه اندیمشک گفت:‌‌ همان گونه که امام راحل در دوران دفاع مقدس شهادت را یک مکتب می‌دانستند شهادت معلول و علت خاص خود در دست یابی فرد به مقام و جایگاه رفیع دانست.

حجله‌ای در خانه به یاد مجتبی

پس از پر کشیدن مجتبی به آسمان شهدا، در گوشه‌ای از منزل پدر و در فضایی زیبا و معطر به عطر شهدا حجله‌ای از تصاویر شهدای صابرین و هم رزمان شهید مجتبی به یاد فرزند شهید خود ماندگار شده است.

حجله‌ای که با تصاویر شهید نوزاد، شفیع‌پور، زلفی، پرورش، صیادی و ایثاری مملو از یاد شهدا، نورانی شده است.

گوشه‌ای از وصیت نامه شهید بابایی

خدایا برای من، شهادت لحظه‌ای است که در اوج آمادگی جان می‌دهم چون در عصر ما این باور است که شهید باید در راه جهاد و در معرکه نبرد با کفار شهید شود ولی سئوال این است که کافر برای پیروزی کفرش به معرکه جنگ و با سلاح تفنگ و شمشیر می‌آید پس اگر این چنین بود تاکنون با اولین جنگ باید تکلیف حق و باطل مشخص می‌شد.

پس من این را آموختم که اسم شهید آن هم از نظر زمینیان مهم نیست بلکه مهم آن است که تا دقایق آخرین عمرم در صف حق جویان و در تقابل با ظالمان باشم.

خداوندا عمر من همزمان شد با شروع حکومت الهی و اسلامی از وقتی که خوب و بد را از هم تشخیص دادم تمام عشقم به این انقلاب بود در زمان حیات خمینی کبیر کودکی بیش نبودم البته حسرت نمی‌خورم چون بعد از آن پیر بزرگ، سایه ولی و امامی دیگر بر سر این ملت ماند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار