تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۸۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان میزبان جشنواره سوره ماه در منطقه سه کشور شد
رییس حوزه هنری خوزستان گفت: استان خوزستان امسال میزبان جشنواره منطقه ای سوره ماه در منطقه سه کشور است.

علیرضا چرخابی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و مشارکت دستگاه های اجرایی در جشنواره منطقه ای سوره ماه در محل معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: امسال چهارمین جشنواره منطقه ای سوره ماه در استان خوزستان برگزار می شود که امسال خوزستان میزبان 10 استان در منطقه سه کشور است.

وی گفت: از این 10 استان 10 گروه نمایشی نیز حضور دارند که این جشنواره از 15 تا 17 شهریور ماه در اهواز در دو تالار آفتاب و آیینه این شهرستان برگزار می شود.

چرخابی افزود: استان زنجان میزبان منطقه یک کشور و استان خراسان جنوبی میزان منطقه دو کشور در جشنواره منطقه ای سوره ماه امسال است.

رییس حوزه هنری استان از مسئولان استانی خواست تا در برگزاری این جشنواره در استان همکاری لازم را داشته باشند تا ظرفیت های هنری استان با برگزاری این جشنواره شکوفا شود.

در ادامه نشست دبیر جشنواره منطقه ای سوره ماه افزود: حوزه هنری استان برای برگزاری این جشنواره ، کمبودهایی دارد که از دستگاه های استان تقاضای کمک داریم.

محمد غدیر زاده بیان کرد: برگزیدگان چهارمین جشنواره منطقه ای سوره ماه به بیست و یکمین جشنواره سراسری سوره ماه که در تاریخ 21 شهریور ماه برگزار می شود معرفی می شوند.

در این نشست بسیاری از دستگاه های استان که دعوت شده بودند حضور نیافتند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در اعتراض به بی توجهی مسئولان استانی به بخش هنر و فرهنگ بیان کرد: بسیاری از دستگاه ها که برای این نشست دعوت شده بودند حضور نیافتند که این کار نشان دهنده توجه نداشتن به عرصه هنر و فرهنگ از سوی مسئولان استانی است.

مهرداد مخمل زاده در ادامه افزود: دستگاه هایی که در این نشست برای حمایت از عرصه هنر و فرهنگ حضور نداشتند انتظار همکاری و یاری از سوی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در برنامه های خود نداشته باشند.

وی گفت: با مسئولان استانی که نسبت به بخش هنر و فرهنگ بی تفاوت هستند برخورد جدی می شود و حضور نداشتن دستگاه های دعوت شده در این جلسه نشان دهنده بی احترامی به استانداری خوزستان است.

وی گفت:در مجموع هشت اثر به این جشنواره راه یافته که تاکنون شش اثر از استان های خوزستان، مرکزی، اصفهان و چهار محال بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد تایید نهایی شدند و به جشنواره راه یافتند.

از خوزستان نمایش «دارگیس» کار هنرمند اندیمشکی به چهارمین جشنواره تئاتر سوره ماه منطقه سه کشور راه یافته است.

وی بیان کرد: شش اثر دیگر که درحال بازبینی هستند از استان های فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری و ایلام است که از این استان ها دو اثر دیگر باید به جشنواره راه یابد که نتیجه نهایی هفتم شهریور اعلام می شود.

10 استان خوزستان، ایلام، کهگلویه بویر احمد،چهارمحال و بختیاری، قم، اصفهان، بوشهر، مرکزی، لرستان و هرمزگان در جشنواره منطقه ای سوره ماه منطقه سه کشور شرکت می کنند.
همچنین در این نشست از پوستر این جشنواره رونمایی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار