تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۹۸۴۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شمیم عطر رضوی در اهواز/ استقبال باشکوه از خدام حرم امام رضا(ع)
کاروان خدام حرم امام رضا (ع) با حضور در اهواز شمیم عطر رضوی را در شهر پراکنده و مورد استقبال باشکوه مردم قرار گرفتند.

شامگاه یکشنبه ۶ نفر از خدام حرم امام رضا (ع) به همراه یک روحانی وارد اهواز شده و مردم این شهر استقبال بسیار باشکوهی از کاروان خدام رضوی در بازار امام خمینی (ره) اهواز داشتند. خادمان حرم بعد از این استقبال، برای اقامه نماز به مسجد جزایری واقع در  این بازار رفته و بعد از اقامه نماز نیز به صورت پیاده مسیر بازار را تا خیابان حافظ طی کردند. در خیابان سلمان فارسی نیز جشن رضوی برگزار شد.

مراسم استقبال از خدام رضوی در اهواز

مسئول جشن های ستاد جشن زیر سایه خورشید شهرستان اهواز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مرکزیت این ستاد در مشهد بوده و زیر نظر آستان قدس رضوی است. جشن های این ستاد هفت سال است که در خوزستان مانند سایر استان ها برگزار می شود. در واقع هشت سال از تشکیل این ستاد گذشته و استان خوزستان هفت سال است که فعالیت کرده و جزو استان های اول تشکیل دهنده این ستاد بود.

محمد علی سمیع افزود: سال گذشته خوزستان به لحاظ عملکرد در این ستاد جزو چهار استان اول کشور بود. این ستاد در دهه کرامت یک سری از خادمان را برای فضای معنوی استان ها و پراکندن عطر رضوی به استان ها اعزام می کند.

سمیع عنوان کرد: در این دهه، برنامه های متنوعی مانند جشن های سراسری در استان، دیدار با بیمارستان ها، دیدار با خانواده های شهدا، دیدار با خانواده های ایتام و نیازمندان، استقبال به ویژه در مناطق حاشیه و جشن در ادارات را برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در طول سال جدای از برنامه های دهه کرامت یک سری عضوگیری برای ستاد داریم.

به مناسبت دهه کرامت جشن های زیر سایه خورشید برای هفتمین سال متوالی با حضور ۶ نفر از خدام حرم رضوی و یک روحانی همراه در اهواز و ۱۶ شهرستان استان خوزستان از شنبه، ۳۱ مردادماه به مدت یک هفته برگزار شده و کاروان خدام حرم رضوی در طول این هفته در برنامه های مختلفی شرکت می کنند.

این خدام، ۳۱ مردادماه در شهرستان سوسنگرد و دو بخش غیزانیه و اسماعیلیه حضور یافتند. روز گذشته دیداری با خانواده های شهدای مدافع حرم داشته و شامگاه گذشه نیز در مسجد آیت الله جزایری و بازار امام و جشن رضوی خیابان سلمان فارسی اهواز حضور پیدا کردند.

مراسم استقبال از خدام رضوی در اهواز

امروز خادمان حرم امام رضا (ع) در شهرهای حمیدیه، آبادان و شوشتر حضور یافته و فردا نیز با حضور در بیمارستان‌‌های شفا و گلستان اهواز از بیماران این بیمارستان ها عیادت می کنند.

کاروان خدام رضوی چهارم شهریور برنامه دیدار با خانواده های شهدای ارتش دزفول، حضور در بخش شعیبیه و الهایی را خواهند داشت. همچنین پنجم شهریور در شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، ماهشهر و شوش حضور پیدا خواهند کرد. همچنین ۶ شهریور حضور در مراسم دعای ندبه هفتگی رزمندگان گردان کربلا، دیدار با بیماران بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، آیت الله کرمی، رازی و نفت اهواز و حضور در شهرستان‌ هویزه را خواهند داشت.

این کاروان در جشن های مختلف استان از جمله زرگان، کوی علوی، کوی ملاشیه و کوی مدرس حضور پیدا می کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار