تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۸۵۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
موضوعی که در مدیریت اینجانب هرگز دیده نمی‌شود، داشتن استاندارد دوگانه است
در سال گذشته 10مورد پرداخت خارج از تعرفه به اثبات رسید که از طرف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سازمان نظام پزشکی استان خوزستان محکوم شده اند که برای 4 نفر از آنان جریمه تعطیلی 3 ماهه مطب صادر شده است
خوزنیوز: اولین نشست مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، امیر دانیایی مدیر دفتر ریاست، منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی وپاسخگویی به شکایات، مالک کنانی معاون توسعه مدیریت و منابع، ایرج نظری معاون درمان،  سید سعید سیدیان معاون بهداشت، بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و دارو دانشگاه، روسای مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و جمعی از مدیران ستادی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در ابتدای این جلسه مدیران شبکه های بهداشت به بیان مشکلات و درخواست های مدنظر خود پرداختند که از جمله موارد مطروحه در این نشست می توان به مشکلات جذب پزشکان طرحی و ساعتی، اسکان پزشکان متخصص، تصویب پکیج های تشویقی جهت ماندگاری پزشکان، کمبود نیروی انسانی، خرید تجهزات پزشکی، کمبود آمبولانس، تکمیل بلوک های زایمانی، تجهیز خانه های بهداشت، الحاق سریعتر شبکه های بهداشت و درمان هندیجان و ماهشهر به دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اتمام بخش های بازساری شده در طرح هتلینگ اشاره کرد.

اسماعیل ایدنی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران دانشگاه گفت: چالش عمده ای که اکثر دولت های جهان با آن درگیر هستند این است که ممکن است یک شکافی بین دولت و مردم وجود داشته باشد و بخصوص وقتی که انسان در چرخه کار اجرایی قرار می‌گیرد کم کم محدودیت هایی از نظر تماس با مردم عادی برای وی ایجاد می‌شود و حتی ادبیات کلامی و دغدغه هایش از دغدغه های مردم عادی متفاوت می‌شود بنابراین همیشه تذکری لازم است که این تذکر باعث می‌شود که شکافی که بین دولت ها و مردم وجود دارد از بین برود و امسال مقام معظم رهبری با نامگذاری سال 94 به نام " دولت و ملت، همدلی و همزمانی" در پاسخ به یک ضرورت خاص، مسیر بسیار خوبی را برای پر کردن این شکاف برای همه تبیین و روشن ساختند زیرا یکپارچگی دولت و ملت در حقیقت خنثی کننده تمام توطعه هایی است، که کشور را تهدید می‌کند.

ایدنی ادامه داد: باید سعی کنیم همین فضا را در درون دانشگاه نیز ایجاد کنیم یعنی همدلی و همزبانی را در مجموعه دانشگاه جاری کنیم و شکاف بین مدیران و بدنه دانشگاه که یکی از چالشهای مهم است را از بین ببریم و اگر بتوانیم در دوره مدیریت خودمان این چالش را حل کنیم گام بسیار بزرگی به سمت پویا شدن دانشگاه خواهیم برداشت.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: اینکه ما احساس کنیم که ما مجاز هستیم هر تصمیمی که میخواهیم بگیریم و به هیچکس نباید پاسخگو باشیم بدترین آفتی است که در مدیریت وجود دارد.

ایدنی ادامه داد: اگر مروری بر سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت داشته باشیم متوجه خواهیم شد که تمام مطالبات جامعه پزشکی و نظام سلامت به طور برنامه راهبردی در سیاست های ابلاغی ایشان نهفته است. وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف و شاخص های از پیش تعیین شده باید فرآیندها اصلاح شوند ولی اصلاح فرآیندها به تنهایی کافی نیست و حتما باید اهداف از پیش تعیین شده را مد نظر داشت زیرا در نهایت آن چیزی که از نگاه بیرونی از ما انتظار میرود، رسیدن به شاخصها و اهداف سیستم هستند.

قائم مقام وزیر در استان خوزستان افزود: آن چیزی که معیار ارزشیابی قرار میگیرد این است که شاخص های آن حوزه چه تغییری کرده است به طور مثال در حوزه پزشک خانواده روستایی جهش بسیار خوبی داشته ایم و این نشان دهنده اصلاح فرایندها در این زمینه است ولی آیا به اهداف از پیش تعیین شده در این زمینه رسیده ایم یا خیر؟

ایدنی با بیان اینکه برنامه محوری باید اساس کار کردن باشد، گفت: باید به سمت اصلاح فرهنگ سازمانی حرکت  کنیم و باید برنامه محوری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و باید شاخص هایی فراتر از شاخص های ملی طراحی کنیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ارزشمند ترین سرمایه دانشگاه، کارکنان، اعضا هیئت علمی و پزشکان هستند بنابراین احترام به آنها باید حفظ شود و شکاف بین مدیران و کارمندان باید از بین برود و این زمانی اتفاق می افتد که آنها احساس کنند هیچ تفاوتی با ما ندارد و ما نباید از موضع ریاست با آنها برخورد کنیم.

ایدنی در ادامه به اهم برنامه های طرح تحول سلامت در سال 94 اشاره کرد و گفت: نهادينه ساختن، استقرار و تعميق طرح تحول نظام سلامت از اهم برنامه این طرح در سال جدید است، لذا پايش و مانيتورينگ دانشگاه بر واحدهاي محيطي بايد افزايش یابد.

ایدنی با بیان اینکه در موضوع سلامت و حقوق مردم در برابر هیچ فرد، گروه و یا صنفی کوتاه نمی آییم گفت: در سال گذشته 10مورد پرداخت خارج از تعرفه به اثبات رسید که از طرف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سازمان نظام پزشکی استان خوزستان محکوم شده اند که برای 4 نفر از آنان جریمه تعطیلی 3 ماهه مطب صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موضوعی که در مدیریت اینجانب هرگز نخواهید دید داشتن استاندارد دوگانه است و هیچ فردی در مدیریت اینجانب از دیگری بالاتر نیست و در برخورد با پزشکان متخلف هیچ گونه عذری پذیرفته نیست.

وی افزود: همچنین هیچ گونه ترحمی در برخورد با کسانی که میخواهند به سیستم دولتی و بیت المال ضرر برساند وجود ندارد و در صورت اثبات به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

ایدنی در پایان گفت: نگاه باید به حوزه سلامت نگاه انبساطی باشد زیرا با توجه به تغییرات جمعیتی باید به سمت توسعه خدمات سلامت برویم.
:
:
:
آخرین اخبار