تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۵۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری همایش مدیران پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور در اهواز
همایش مدیران پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد
خوزنیوز: همایش مدیران پشتیبانی منطقه یک دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر مالک کنانی معاون توسعه مدیریت و منابع، مهندس سلیمان کمایی مدیر پشتیبانی دانشگاه و مدیران پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهرکرد، خرم آباد، دزفول، شوشتر، آبادان، شیراز، جهرم، فسا، بهبهان، لارستان، بندرعباس، گراش، یاسوج، بوشهر و ایلام  روز دوشنبه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ مالک کنانی در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید گفت: امیدواریم در سالی که به میمنت بیانات مقام معظم رهبری به سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است بتوانیم در این راه و در این مسیر حرکت کنیم و آنچه که بر دوش ما قرار داده شده را بهترین شکل ممکن به انجام برسانیم.

کنانی ادامه داد: با حضور دکتر صدرالسادات به سمت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، سیاست برنامه محوری در دستور کار قرار گرفت و فضای جدیدی برای فعالیت معاونان و مدیران پشتبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر فراهم شد.

وی افزود: چالش نیروی انسانی از مهم ترین چالش های دانشگاه های کشور است که ان شاءالله این مشکل با برنامه ریزی ها و خروجی جلسات مدیران  پشتیبانی مرتفع شود. در حوزه توسعه منابع، منابع امور مالی با شروع طرح تحول بسیار متحول شد و با تزریق اعتبارات مربوط به هدفمندی یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده وضعیت اعتبارات در بخش بهداشت و درمان به‌گونه‌ای شد که نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا کرد و بنظر می‌رسد بخش عمده مشکلات حل و فصل شود و پرداختی های مربوط به پرسنل در سال 93 هم گواه این مدعاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: در بخش منابع فیزیکی هم کارهای خیلی خوبی انجام شده و کارهای بسیار خوبی در آینده به بهره برداری میرسد که خانه های بهداشت، بلوک های زایمانی و کلینیک های ویژه بخش هایی است که قبلا مشکل داشته اند که مشکلات آنها تا حدود زیادی رفع شوند.

کنانی در پایان گفت: توسعه مداوم بخش سلامت به دلیل نیازهای اجتماعی در حال افزایش است اما در حوزه های مختلف نیروهای فنی، پشتیبانی و خدماتی تقریبا همه دانشگاه ها دچار مشکل هستند که ان شاءالله در این همایش جمه بندی های لازم انجام شود تا در جلسه هفته آتی با معاونت توسعه وزارت بهداشت مطرح شوند.

سلیمان کمایی مدیر پشتیبانی دانشگاه نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جزء دانشگاههای تیپ یک کشور است که با داشتن 8 دانشکده سهم مهمی در تربیت نیروهای تخصصی کشور دارد.

کمایی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به سه منطقه تقسم شد که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  اهوازبه عنوان دبیر منطقه یک کشور انتخاب شد و در این همایش چهارموضوع جهت بررسی و ارائه راهکار به منطقه یک واگذار گردید که عبارتند از: 1) محدودیت شدید نیروی انسانی در حوزه مدیریت پشتیبانی دانشگاههای کشور 2) تدوین شاخص ها و استانداردهای برآورد نیروی انسانی 3) کمبود نیروی تخصصی در ادارات تابعه حوزه مدیریت پشتیبانی 4)عدم تناسب چارت تشکیلاتی موجود با شرح وظایف تعیین شده بررسی میشوند.

مدیر پشتیبانی دانشگاه گفت: چالش هایی که در نظر گرفته شد چالش‌های اصلی مدیریت های پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند و اگر بتوانیم در این زمینه به راه حل ها و جمع بندی های لازم برسیم بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع میشود.

به گزارش خوزنیوز؛ در ادامه مدیران پشتیبانی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات مطروحه پرداختند و با حضور در بیمارستان های امام خمینی(ره)، رازی و گلستان اهواز از اقدامات دانشگاه در زمینه ارتقاء کیفیت هتلینگ بازدید بعمل آوردند.
:
:
:
آخرین اخبار