تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۸۴۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسابقات بین المللی بوکس آبادان آغاز شد
رقابت های بین المللی بوکس، یادواره شکست حصر آبادان با حضور ۹ تیم به میزبانی شهر آبادان آغاز شد.

 رقابت های بین المللی بوکس شکست حصر آبادان که شامگاه جمعه آغاز شد تا ۲۵ اسفند هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در سالن ورزشی کوثر آبادان ادامه می یابد در آن و ۱۰۸ بوکسور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

کشورهای لتونی، داغستان، ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان تیم های خارجی حاضر در مسابقات بین المللی شکست حصر آبادان به شمار می روند و در کنار آن نیز تیم های ایرانی شرکت پالاش نفت آبادان و ایران «تیم الف و تیم ب» نیز در این مسابقات حضور دارند.

احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکی کشور شامگاه گذشته در مراسم افتتاحیه این مسابقات اظهار کرد: در فدراسیون جهانی بوکس، یک تورنمنت مصوب به نام دهه فجر برای کشور ما وجود دارد که به همین عنوان معروف است ولی طی چند سال گذشته تعطیل بوده است.

رئیس فدراسیون بوکس ایران ادامه داد: امسال برای اینکه هم رقابت های شکست حصر آبادان را احیا و هم تورنمنتی را برای رشد بوکس راه اندازی کنیم؛ بنا گذاشتیم که این مسابقات در استان خوزستان برگزار شود.

ناطق نوری اضافه کرد: باید از شرکت پالایش نفت آبادان برای برگزاری این مسابقات تشکر کنم و امید می رود این مسابقات که امسال با کمک آنها برگزار کردیم سال آینده نیز مجددا شود.

وی تصریح کرد: قصد داریم مسابقات بین المللی بوکس «شکست حصر آبادان» را ثبت بین المللی کنیم تا با بسیاری از عوامل استانی و کشوری آن را به صورت سالانه در استان خوزستان برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس ایران عنوان کرد: امیدوارم طرح برگزاری این مسابقات به صورت بین المللی هر ساله به ثمر برسد.

آبادان پیشینه زیادی در حوزه ورزش دارد

سیدحسین دهدشتی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: از متولیان ورزش آبادان و استان که توجه خاصی به حوزه ورزش به ویژه برگزاری مسابقات کشوری و جهانی دارند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه زیادی که آبادان در حوزه ورزش دارد؛ انتظار برگزاری چنین مسابقاتی نیز در این شهر به شدت احساس می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال ۹۳ اتفاقات خوبی در حوزه ورزش آبادان رخ داد که شور و نشاط خوبی را در جوان ها ایجاد کرده است.

دهدشتی عنوان کرد: از فدراسیون بوکس کشور برای حمایت هایی که از این مسابقات دارند تشکر می کنم و امیدواریم در این حوزه، کمی و کاستی های شهر را کاهش دهیم.

آبادان پتانسیل بالایی در برگزاری مسابقات جهانی دارد

فرامرز کیانی‌ زاده، مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این مراسم ابتدا با اشاره به علت تاخیر چند ماهه در برگزاری این رقابت ها اظهار کرد: متاسفانه به دلیل به وجود آمدن مشکلاتی، مسابقات بین المللی بوکس «شکست حصر آبادان» در زمان خودش برگزار نشد.

وی در همین خصوص افزود: زمان برگزاری مسابقات امسال با رقابت های آسیایی اینچئون مصادف شده بود با وجود این، مسابقات تنها با تاخیر چند ماهه برگزار شد چرا که مصمم بودیم حتما همین امسال این رقابت ها را برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اضافه کرد: امسال به دلیل پتانسیل بالایی که در آبادان وجود داشت توانستیم مسابقات را به صورت بین المللی برگزاری کنیم.

کیانی زاده تصریح کرد: امید است تا با یاری مسئولان در سال ۹۴، ضمن برگزاری به موقع مسابقات آن را با شرایط بهتری برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم تیم های خارجی شرکت کننده در این مسابقات با خاطره خوشی کشورمان را ترک کنند.

عزیزالله شهبازی، فرماندار آبادان نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم این گونه مسابقات سال های آینده نیز در آبادان برگزار شود.

وی در همین خصوص افزود: امسال توانستیم ۱۵۰ رویداد ورزشی از جمله یک دوره مسابقات جهانی، یک رویداد بین المللی، هشت مسابقه کشوری و ۳۰ مسابقه استانی را در آبادان میزبانی کنیم که برگزاری این حجم مسابقات در سال ۹۳ جای خشنودی است.

فرماندار آبادان تصریح کرد: از فدراسیون بوکس برای فراهم کردن شرایط میزبانی مسابقات در شهر آبادان تشکر می کنم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار