تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۸۴۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست بهزیستی خرمشهر خبر داد:
جمع‌آوری متکدیان از سطح خرمشهر
سرپرست بهزیستی خرمشهر با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سفر مهمانان نوروزی، متکدیان از این سطح شهرستان جمع‌آوری شدند.

علی فرحانی امروز اظهار کرد: در راستای برقراری سلامت روانی مردم و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سفر مهمانان نوروزی، اقدام به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهرستان شد.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری دادگستری، بهزیستی، شهرداری و شورای شهر، نیروی انتظامی و با محوریت فرمانداری خرمشهر صورت گرفته که در این راستا اقدام به جمع‌آوری 12 نفر از سطح شهرستان شده است.

سرپرست بهزیستی خرمشهر اضافه کرد: از این 12 نفر، 10 زن و دو مرد بودند.

فرحانی، از ارائه خدمات مشاوره‌ای به متکدیان جمع‌آوری شده از سوی بهزیستی خبر داد و گفت: این متکدیان جمع‌آوری شده به اداره بهزیستی خرمشهر منتقل شدند و در مرکز خدمات حمایتی مهدیه این اداره، توسط کار‌شناس امور آسیب دیدگان مورد مشاوره قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پس از انجام مشاوره مشخصات و تصویر آن‌ها ثبت و به اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی اهواز منتقل شدند.

سرپرست اداره بهزیستی خرمشهر با بیان اینکه این افراد در اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی اهواز بر اساس فاکتورهای مختلف تفکیک خواهند شد، تصریح کرد: متکدیان تحویل داده شده بر حسب نوع حمایتی، وضعیت جسمی، موقعیت اجتماعی تفکیک شده و افرادی را که از مشکل خاصی برخوردار نبوده با اخذ تعهد تحویل خانواده‌ها خواهند شد و افراد مبتلا به انواع بیماری‌های خاص به مراکز درمانی همچون بیمارستان‌ها و مراکز مختلف بهزیستی تحویل می‌شوند.

فرحانی در پایان، به برشماری دلایل تکدی‌گری برخی افراد جامعه پرداخت و گفت: از دلایل تکدی این افراد می‌توان به مواردی همچون فقر اقتصادی مالی، توانایی و حرفه‌ای بودن این افراد، عدم حمایت از سوی اعضای خانواده همچون فرزندان متمول و نگاه خاص مردم به شهروندان فقیر جامعه و اعتقادات مبنی بر ضرورت دستگیری از نیازمندان باشد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار