تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۴۰۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی دزفول:
با عوامل تیراندازی در مجالس به شدت برخورد می شود
فرمانده انتظامی شهرستان دزفول با بیان اینکه ، تیراندازی در مجلس شادی و عزا طبق قانون ممنوع بوده و مجازات سنگینی دارد، گفت: نیروی انتظامی با عوامل تیراندازی در مجالس با قاطعیت و شدت برخورد می کند.

سرهنگ احمد چنداز چهارشنبه در دومین همایش پلیس ، عشایر ، سران طوایف و معتمدین محلی در ستاد فرماندهی این نیرو در دزفول افزود: اقدام به تیراندازی در مجالس ، رسم غلط و اشتباهی است که عواقب تلخی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به مجازات سنگین ، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز افزود: افرادی که اقدام به نگهداری سلاح غیر مجاز نمایند به سه سال حبس محکوم می شوند.

سرهنگ چنداز ، با اشاره به ابراز نگرانی سران طوایف و شیوخ در خصوص رسم غلط تیراندازی در مجالس افزود: با احیای فرهنگ اسلامی در میان عشایر و با کمک بزرگان و سران طوایف باید جلوی این رسم غلط گرفته شود.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: سنت های پسندیده بسیاری بین عشایر و طوایف وجود دارد که باید با احیای این سنت های پسندیده ، جلوی رفتار اشتباه و ناپسند را گرفت.

وی به تعامل و همکاری سران و بزرگان عشایر و طوایف با پلیس در راستای حذف این رفتار ناپسند در این جوامع تاکید کرد و گفت: عده ای،با پرداخت پول ، افرادی را برای تیراندازی در مراسم ها اجیر می کنند که باید جلوی این اقدام گرفته شود.

سرهنگ چنداز افزود: در نشست شورای تامین شهرستان دزفول مصوب شد ، افرادی که در مجالس با سلاح مجاز اقدام به تیراندازی کنند ،علاوه بر ضبط سلاح ، مجوز حمل سلاح آنان نیز باطل شود.

وی همچنین از شناسایی افرادی که اواخر هفته گذشته اقدام به تیراندازی در نیزارها و اراضی کشاورزی دزفول نموده بودند خبر داد و گفت: این افراد که موجب نگرانی شهروندان شده اند بزودی دستگیر شده و مجازات می شوند.

سرهنگ چنداز در خصوص تصرف عدوانی برخی افراد در روستاهای دزفول نیز گفت: هرگونه دخل و تصرف در اموال عمومی توسط نیروی انتظامی و دادگستری رصد شده و هیچ کس حق تصرف و تعرض به املاک و اراضی ملی و دولتی را ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول نیز هدف از برگزاری این همایش را کمک به حل و فصل اختلافات با همکاری بزرگان و سران طوایف عنوان کرد و گفت:نقش بزرگان طوایف در صلح و سازش پرونده های قضایی مهم و اثر گذار است.

احمد قهرمانی ، با بیان اینکه در برخورد با مجرمان هیچ کمبودی در دزفول وجود ندارد ، افزود: افرادی که اقدام به تیراندازی در مجالس می نمایند موجب رعب و وحشت زنان ، کودکان و سلب آسایش مردم شده و با آنان با قاطعیت برخورد می شود.

وی ضمن هشدار نسبت به اجیر کردن افراد برای تیراندازی در مجالس و پرداخت هزینه آزادی آنان در صورت دستگیری توسط پلیس ،گفت: فردی که زمینه اجرای جرم در مراسم عروسی و عزا را فراهم می کند به عنوان مشارکت در جرم دستگیر می شود.

قهرمانی به سران طوایف توصیه کرد: اجازه ندهید افرادی که وجودشان برای آسایش خانواده ضروری است ، به خاطر اشتباه پشت میله های زندان باشند.

حجت الاسلام محمدعلی پاپی زاده شاه آبادی،امام جمعه بخش مرکزی دزفول نیز در این همایش ضمن تاکید بر ضرورت همکاری سران طوایف و پلیس جهت جلوگیری از نزاع خانوادگی و طایفه ای ، خواستار تشدید برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار