تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۸۳۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایدنی به نقل از امام خمینی(ره): "کاری بکنیم که ماندگار باشد، نه کاری بکنیم که ماندگار باشیم"
ارتباط فرهنگ دینی به حوزه سلامت بسیار تنگاتنگ می باشد و اگر تربیت دینی متصل به تربیت علمی نباشد، عوارض زیادی به بار می آورد
خوزنیوز: روز سه شنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر، نشست ائمه جماعات واحدهای مختلف تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ در این جلسه که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد مسئول این نهاد برگزار گردید، ایدنی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در جامعه ما بیکاری می باشد که به دلیل عدم تناظر رشته های دانشگاهی و نیاز بازار، بیکاری برخی فارغ التحصیلان را نیز در جامعه داریم ولی ما مفتخریم که در حوزه علوم پزشکی نیروهایی که تربیت می شوند تقریبا" متناظر با نیازهای جامعه می باشند.

وی اشاره داشت: طی 2 فراخوان که برای جذب پرستار داشته ایم، تعداد شرکت کنندگان به حدنصاب نرسیده اند و این نشان از این دارد که در یک بخش تورم نیروی انسانی و در بخش دیگر کمبود داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: ارتباط فرهنگ دینی به حوزه سلامت بسیار تنگاتنگ می باشد و اگر تربیت دینی متصل به تربیت علمی نباشد، عوارض زیادی به بار می آورد. کار در حوزه بهداشت و درمان سختی های ویژه ای دارد و دانشجویان و کارکنان این حوزه باید برای کار در این حوزه تربیت بشوند و از صبوری و بردباری زیادی بهره مند شوند.

ایدنی افزود: دانشجوی تازه وارد به دانشگاه نیازمند توجه و تربیت می باشد و برای دستیابی به این هدف، نیازمند وجود روحانیت معزز هستیم چرا که این زنجیره مفقوده ی تربیت دانشجویان فقط بوسیله نهاد های دولتی و رسمی حل نمی شود. ساز و کار اداری برای اصلاح و تربیت دانشجویان کافی نیست و اخلاقی که مبتنی بر نهاد دینی نباشد و بر اساس قرارداد باشد، با بی ارزش شدن قراردادها، اخلاق نیز ارزش خود را از دست خواهد داد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور اظهار داشت: حضور روحانیت معظم در بیمارستان ها، خوابگاه ها و اماکن بهداشتی و درمانی یک فرصتی برای تعالی دینی و معنوی دانشجویان و کارکنان می باشد. معضلات فرهنگی که هم اکنون با آن درگیر هستیم نیازمند ایجاد یک اتاق فکر می باشد و دغدغه همه ما این است که خروجی دانشگاه نیروهایی دیندار، مردم دار، متخصص و کارآمد باشند و فقط صرف اعمال قانون موفق به تغییر نگرش دانشجو و کارکنان نخواهیم بود.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان هدف اصلی نظام سلامت را افزایش طول عمر با کیفیت دانست و ابراز داشت: در واقع تمام تلاش ما رسیدن به همین هدف است، اما یکی از مشکلات پیش رو این است که متاسفانه تاکنون میزان برخورداری جامعه از خدمات حوزه سلامت به صورت یکسان نبوده است. يكي از دلائل مهم اين مسئله، عدم آگاهي عمومي يكسان از فرهنگ سلامت در جهت شناسايي عوامل خطر و مراجعه به موقع جهت دريافت خدمات سلامت مي باشد. با فرهنگ سازي سلامت ميتوان اين نقيصه را برطرف نمود.

ایدنی با اشاره به حاشیه نشینی در شهرها که از معضلات نظام بهداشت و درمان می باشد، گفت: عدالت در دسترسی و تامین نیروی انسانی در مناطق محروم، کاهش خروجی از جیب مردم و مبارزه و پیشگیری با شیوع بیماری ها از اهداف کلی طرح تحول نظام سلامت می باشد. عدم مراجعه حاشیه نشین ها به مراکز بهداشتی و درمانی، سیستم نظام سلامت را دچار چالش کرده و وقوع بیماری های عفونی در این مناطق زیاد بوده و نظام سلامت مجبور است خود به محل زندگی این افراد رفته تا سطح بهداشت این مناطق بالا برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: دغدغه دیگر مردم که ما را مصمم به رفع آن کرد دریافت های غیرمتعارف بود که حرمت جامعه پزشکی را زیر سوال برده بود و امروز ما محیط ناامنی را برای کسانی که بخواهند دریافت خارج از تعرفه داشته باشند فراهم کرده ایم.

وی در پایان بیان نمود: کار در حوزه علوم پزشکی کار پر چالشی است و ما نیاز به حمایت مستمر روحانیت داریم. انسانی که از دانشگاه به اجتماع راه پیدا می کند باید خداترس باشد، همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند: "کاری بکنیم که ماندگار باشد، نه کاری بکنیم که ماندگار باشیم."

:
:
:
آخرین اخبار