تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۸۱۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس آموزش و پرورش خرمشهر:
باید از منطقه آزاد اروند به عنوان یک فرصت استفاده کرد
رئیس آموزش و پرورش خرمشهر گفت: باید از منطقه آزاد اروند به عنوان یک فرصت استفاده کرد و در قالب کار گروهی و با برنامه زمان‌بندی شده، به مشکلات قدیمی شهرستان پایان داد.

دهمین جلسه شورای سلامت این شهرستان در سالن جلسات مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد، که موضوع سرطان از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

ایرج جلیلیان کارشناس مرکز بهداشت خرمشهر، در این جلسه سرطان را دارای شیوع بالا در کشور دانست و مصرف دخانیات، بی‌توجهی به مسائلی همچون رژیم غذایی، محیط زیست و وجود ریزگردها را از علل ایجاد آن برشمرد.

جلیلیان ادامه داد: EC آب در مدت اخیر 3 هزار و در حدود حداکثر آستانه مجاز است و این در صورتی است که EC آستانه مطلوب یک‌هزار و 500 است.

وی با اشاره به نمونه‌گیری‌های انجام شده از آب شرب، آن را فاقد آلودگی میکروبیولوژیکی دانست و از نامطلوب بودن میزان کلر در برخی مناطق شهری و روستایی خبر داد.

این کارشناس مرکز بهداشت خرمشهر نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق سرحانیه، طویجات و زمین شهری و جمع شدن فاضلاب در بسیاری مناطق ازجمله پشت یک مدرسه در منطقه طویجات را عمده دلایل مراجعات مردم به مرکز بهداشت و به عنوان یک خطر بهداشتی معرفی کرد.

مهدی رفیعی‌دهکردی رئیس آموزش و پرورش خرمشهر نیز به ضعف کار تیمی در خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: باید از منطقه آزاد اروند به عنوان یک فرصت استفاده کرد و در قالب کار گروهی و با برنامه زمان‌بندی شده، به مشکلات قدیمی شهرستان پایان داد.

مصوبات جلسات پیشین شورای سلامت خرمشهر اجرایی شود

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر بر لزوم اجرایی شدن مصوبات جلسات پیشین شورای سلامت تاکید کرد.

سعید حاجیان در دهمین جلسه شورای سلامت این شهرستان، اظهار کرد: این جلسه به دلیل گرد و غبار اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه برخی، مسئولان محلی را مسبب این رخداد می‌دانند، با رد این مسئله تصریح کرد: پدیده گرد و غبار به دلیل مسائل سیاسی و به نوعی عدم همکاری‌ها باز می‌گردد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر ادامه داد: شایسته نیست که مردم خوزستان در این وضعیت زندگی کنند.

وی به پیشینه دو شهرستان خرمشهر و آبادان اشاره کرد و گفت: این دو شهرستان در گذشته در تمام جنبه‌ها حرفی برای گفتن داشتند و این روند باید مستمر باشد.

حاجیان از عملی نشدن مصوبات جلسات پیشین شورای سلامت ابراز گلایه‌مندی کرد و ادامه داد: بین شش تا هفت مصوبه اساسی و عملیاتی نشده وجود دارد و پرداختن به این موضوعات ساده اما مهم تا اجرایی شدن تمام مصوبات باید ادامه داشته باشد.

معاون فرماندار خرمشهر در پایان بر لزوم شرکت تمام مدیران عضو شورای سلامت شهرستان در جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی این شورا تاکید کرد و خواستار رفع مشکلاتی از جمله سگ‌های ولگرد، موضوع تعیین محل عرضه دام زنده، مشکلات آب شرب و فاضلاب برخی مناطق از طریق برگزاری کمیته تخصصی و در صورت لزوم تشکیل جلسه با مدیران کل برای رفع این مشکلات شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار