تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۸۱۵۵۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رتبه دانش آموزی خوزستان از 30 به 23 ارتقا یافت
ورود بیش از 400 معلم جدید و همچنین جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی درقالب بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش، ارتقاء دو رتبه ای استان در کنکور سراسری، بخشی از دستاوردهای اخیر آموزش و پرورش خوزستان است؛ ضمن این که ما اعتقاد داریم آموزش و پرورش خوزستان نباید برمبنای آمار با بقیه استان ها مقایسه شود؛ خوزستان در طول تاریخ معاصر کانون بحران و آسیب های فرهنگی اجتماعی مختلفی بوده و معیار مقایسه باید برمبنای شاخص های فرهنگی و اجتماعی باشد
خوزنیوز: نشست خبری مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز در این نشست خبری که صبح امروز در محل اداره کل برگزارشد، تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه معاونین خود به ارائه برخی مسائل در حوزه آموزش ابتدایی و متوسطه پرداختند.


تقی زاده ایجاد آرامش و ثبات و داشتن برنامه را از رئوس اصلی این اداره از زمان آغاز مسئولیت خود دانست و گفت:  به باورمن آموزش و پرورش خوزستان در سه محور مشکل دارد: کمبود منابع مالی و انسانی و همچنون فقدان برنامه ریزی علمی که مهم ترین آن است و درصورت وجود این برنامه ریزی، می توان بخش عمده ای از این کمبودها را کاهش داد.

وی افزود: اقدام اساسی که در این مدت انجام داده ایم تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش استان بود که هم اکنون به همه مدارس اعلام شده است. درزمینه مشکلاتی که در خوزستان وجوددارد، 26 محور تعریف کرده ایم که نخست مربوط به سواد آموزی (به دلیل وجود 650 هزار بی سواد در استان و 250 هزار والدین بی سواد دانش آموز) بود. خوشبختانه تلاش های ما در این زمینه نتیجه داد و هفته گذشته استان خوزستان به عنوان استان دارای بالاترین پوشش سواد آموزی اعلام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مشکل دیگر استان را در مقطع پیش دبستانی دانست و یادآورشد: در سال گذشته تنها 30 درصد از دانش اموزان مقطع پیش دبستانی را گذراندند که آمار فوق العاده پایینی بود و درسال جاری خوشبختانه با تلاش خوب حوزه معاونت ابتدایی، به بیش از صددرصد افزایش یافت؛ یعنی تعداد 32 هزار نوآموز پیش دبستانی به 65 هزار ارتقا یافت.

تقی زاده یادآورشد: ورود بیش از 400 معلم جدید و همچنین جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی درقالب بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش، ارتقاء دو رتبه ای استان در کنکور سراسری، بخشی از دستاوردهای اخیر آموزش و پرورش خوزستان است؛ ضمن این که ما اعتقاد داریم آموزش و پرورش خوزستان نباید برمبنای آمار با بقیه استان ها مقایسه شود؛ خوزستان در طول تاریخ معاصر کانون بحران و آسیب های فرهنگی اجتماعی مختلفی بوده و معیار مقایسه باید برمبنای شاخص های فرهنگی و اجتماعی باشد.

پس از مدیرکل، معاون آموزش متوسطه اول اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان به ارائه خلاصه ای از وضعیت کنونی این حوزه پرداخت و گفت: با تئجه به صنعتی بودن استان خوزستان، یکی از برنامه های ما افزایش دانش آموز در رشته های فنی حرفه ای، کارودانش و ریاضی است تا ضمن تربیت بیروی بومی، وادار به وارد کردن نیروی مار از استان های دیگر نباشیم.

جمشید کمایی ادامه داد: خوشبختانه در کنکور سراسری اخیر رتبه دانش آموزان خوزستان از 27 به 25 ارتقا یافت. از دیگر چالش های آموزش و پرورش خوزستان استقرار پایه نهم است تا دوره متوسطه اول کامل شود. در این زمینه با کمبود فضا، نیروی انسانی و تجهیزات مواجهیم که امیدواریم با نگاه ویژه به این بخش، مشکلات کمتر شود.

پس از آن معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان توسعه پیش دبستانی را اولویت نخست آموزش و پرورش دانست و تاکیدکرد: با توجه به وجود مناطق دوزبانه این امر اهمیت زیادی داشت و یکی از کارهایی که انجام دادیم این بود که در تابستان 93 توانستیم هزار و 50 کلاس پیش دبستانی یک ماهه را اجرا کنیم که در این زمینه عملکردمان مورد تقدیر قرارگرفت.

اردشیر شجاعی از دیگر اقدامات این معاونت را طرح ابتکاری توانمندسازی آموزگاران، کاهش نرخ تکرار پایه و ارتقاء رتبه دانش آموزان خوزستانی از جایگاه 30 به 22 در کشور، تولید محتوای الکترونیکی و بازگشت دوهزار و 269 نفر از کسانی که از چرخه آموزشی خارج شده بودند به سرکلاس دانست و افزود: بازگشت این افراد به نظام آموزشی کار ساده ای نیست و همگان باید برای معرفی این افراد دست به دست هم دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
1
ماهمه آرزو داریم که آموزش وپرورشی توسعه یافته داشته باشیم .اما ذکر چند نکته حایز اهمیت است.1- تاچه حد می توان به این آمار واطلاعات اعتماد کرد2- برخی برنامه های ذکر شده تکرار ومکررات سال های گذشته است 3- اعلام نتیجه عملکرد کارد جدید آموزش وپرورش که تقریبا هنوز یکسال نیست که مشغول کارشدند کمی زود است 4-دوره ابتدایی یک دوره توصیفی است که به نتایج آن افتخار می کنید 5- نتایج پایه سوم دبیرستان که نهایی است رالطفا آنالیز کنید.6- رتبه های برتر کنکور نسبت به سالهای گذشته چه بوده است 7- گویا از کیفیت اجرای بسته حمایتی وچگونگی واگذاری وبکارگیری ونظارت برعملکردها آنها اداره کل بی خبر است یا خود را به بی خبری زده است 8-.واین هم ازبدبختی جامعه ماست که نهضت سوادآموزی همه ساله درجذ ب بیسواد اول است اما درتعدادبی سواد در کشور نیز همه ساله اول است .9-گزارش کارکردهای حوزه آموزشی مطابقتی با عملکرد های مدرسه ای ندارد10.....
پدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
1
با سلام و احترام- از زحمات کل پرسنل آموزش و پرورش متشکریم اما واقعیت امر اینست که در مورد پیش دبستانی ها واقعیت امر بیان نگردیده است . در اکثر مناطق شهری کلاس های پیش دبستانی به دلیل اجرای طرح های .... وزیر پیشین در تایم مخالف مدارس تشکیل گردید که بدلیل افزایش آمار مادران شاغل در سالهای گذشته بالاجبار فرزندان خود را در مهدهای خصوصی که کلاس پیش دبستانی دایرنموده اند ثبت نام کرده اند و با توجه به هزینه بالای این کلاسها افرادی زیادی از ثبت نام فرزندان خود خودداری نموده اند در نتیجه آمار بالای صددرصد جای تعجب دارد
همکا فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
1
اقای تقی زاده کسب رتبه بالاترین پوشش بی سوادی افتخار نیست شما امار امار وحشتناک 650 هزار نفری بی سوادی را با استانهای دیگر مقایسه کنید انگاه به این رتبه افتخار کنید ثانیا شما چندین سال معاون عمومی اداره کل بوده اید فقدان برنامه در سالهای تصدی معاونت شما بوده یا نه اگر برنامه داشتید پس رتبه معاونت شما در جایگاه کشوری چرا اینگونه در ردیف اخرین هاست ثالثا اموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگی بوده و هست چرا باید کانون بحران فرهنگی و اجتماعی باشد ؟ شما در دوران قبلی و اکنون برای رفع این بحران چه اقدامی نموده اید ؟رابعا معاون متوسطه شما توسعه رشته های فنی و حرفه ای را از برنامه های خود اعلام نموده است ایشان لازم است قبل از توسعه رشته ها سری به مدارس موجود خصوصا اموزشگاه کشاورزی ناحیه 3 اهواز زده و با وضعیت اسفبار انها اشنا شده انگاه شعار توسعه را سر دهند
سید بهداد میرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
1
با سلام به خوز نیوز محترم
بنا به متن گزارش شما ، جناب آقای تقی زاده جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی سازمان خود را از طریق بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش رفع نموده است و این مورد را از جمله دستاوردهای اخیر آموزش و پرورش خوزستان اعلام داشته اند .
ای کاش ایشان که شخصا فردی علمی و سلیم النفس می باشند در ادامه توضیح میدادند یا در گزارش شما منعکس میشد که این بسته های مالی با چه مکانیزمی در اختیار افرادی قرار گرفته ؟
آیا از طریق اعلام عمومی به اشخاص واگذار شده ؟
آیا افراد برای در اختیارگرفتن این بسته های مالی باید واجد شرایطی می بودند ؟
آن شرایط چه بوده است ؟
آیا افراد دارای شرایط ، همین نفرات برخوردار از بسته ها هستند ؟
این افراد چگونه از بین بسیار انتخاب شده و بسته های مالی را در اختیار گرفته اند ؟
نحوه ، زمان ، سایت و نشریه ای که اطلاع رسانی از طریق آن انجام شده است را معرفی کنند!!! و...
نکته دیگر در گزارش فوق خبر مسرت بخش و در عین حال شگفت انگیز ارتقا 7 پله ای رتبه دانش آموزان خوزستانی از جایگاه 30 به جایگاه 23 می باشد .
با توجه به حضور حدودا یکساله مديران فعلي در آموزش و پرورش استان ، ای کاش در توضیحات عزيزان یا در گزارش شما به بخشی از روش ها ، تدابیر و راه کارهای اجرا شده توسط ایشان که منجر به حصول این نتایج شده است اشاره میشد !!! چرا که در دوره مدیران قبلی آموزش و پرورش ما تا رده 17 هم صعود كرده بودیم که بعد از آنها و آمدن مدیریت جدید ، با اعلام آقای تقی زاده درهمان روزهای اول شروع به کارشان مشخص شد جایگاه خوزستان 30 می باشد !!!
در نتیجه عزیزان مراقب باشند ، خطای قبلی ها رو مرتکب نشوند و از کلی گویی و بیان شفاهی پرهیز کرده و با ارایه مدارک و مستندات و مکاتبات وزارتی اعلام کنند که رتبه استان ارتقا یافته است . ضمنا توضیح دهند با چه روش و چگونه به این مهم دست یافته اند؟
بی شک همه خوزستانی ها اعم از مدیران فعلی و قبلی ، شهروندان و اقشار مختلف آرزوی پیشرفت و ارتقا استان خود را در تمامی زمینه ها دارند و همچنین بنده ، اما مستند و محسوس انشاا...
علی10245
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
0
1
همیشه موفق باشید انشاالله باید رتبه اول میگیم نه ولی حداقل جز 10رتبه اول باید باشیم انتظارات از خوزستان بیش از اینه
کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی
|
Finland
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
1
برنامه ریزان آموزشی این مطلب را خوب می دانند . خوزستان رشد آموزشی نداشته . 2 استان دیگه کم کاری کردند و خوزستان ناچارا 2 رتبه جلوتر نشان داده شد . اجرای یک برنامه در طول 6 ماه فوری جواب نمی دهد و 2 رتبه یک استان را جلو نمی برد.
:
:
:
آخرین اخبار