تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۸۱۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مسوول دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
شاخص اهدای عضو در خوزستان نسبت به متوسط کشوری یک هشتم است
مدیر مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شاخص اهدای عضو در خوزستان نسبت به متوسط کشوری یک هشتم و نسبت به استان های فعالی مانند فارس، بوشهر و تهران یک بیستم است
مدیر مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شاخص اهدای عضو در خوزستان نسبت به متوسط کشوری یک هشتم و نسبت به استان های فعالی مانند فارس، بوشهر و تهران یک بیستم است.

دکتر امین بحرینی سه شنبه اظهار کرد: بر اساس آمار کشوری، سالانه شش تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد که 600 تا 800 مورد یعنی تنها یک دهم اهدای عضو صورت می گیرد.

وی در خصوص تعداد مرگ مغزی و اهدای عضو در سه سال گذشته افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال 91 از حدود 150 مورد مرگ مغزی شناسایی شده در خوزستان تنها چهار مورد اهدای عضو صورت گرفت.

بحرینی ادامه داد: همچنین پارسال از 110 مورد مرگ مغزی شناسایی شده در بیمارستان گلستان اهواز، 17 مورد اهدای عضو، و امسال تاکنون از 90 مورد مرگ مغزی 12 مورد اهدای عضو صورت گرفت.

فوق تخصص جراحی پیوند اعضای بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی، خوزستان سومین استان کشور از نظر میزان تصادفات و بیماران تصادفی مرگ مغزی است ولی از نظر اهدای عضو در ردیف استان های آخر کشور قرار دارد.

وی دلیل عقب ماندن خوزستان در زمینه اهدای عضو و پیوند از مرگ مغزی را، رضایت نداشتن خانواده ها دانست و گفت: اطلاع رسانی کامل و دقیق به مردم در خصوص چیستی مرگ مغزی، تفاوت آن با کما و غیر قابل برگشت بودن آن، از طریق رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد.

بحرینی اضافه کرد: تایید مرگ مغزی توسط یک تیم پنج نفره شامل متخصصان رشته های داخلی، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، مغز و اعصاب و در نهایت نماینده پزشکی قانونی انجام می شود.

مدیر مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دو دفتر هماهنگی پیوند اعضا در بیمارستان های گلستان و امام (ره) وجود دارد که یک تیم هفت نفره در آن فعالیت می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار