رييس انجمن صنفي آژانسهاي هواپيمايي خوزستان با اشاره به اينكه سازمان هواپيمايي كشور قيمتگذاري و نرخ بليط را بهصورت شناور اعلام كرده است، گفت: اين مصوبه نبايد منجر به سوءاستفاده از اين وضعيت و گرانفروشي بليط هواپيما توسط برخي شركتهاي هواپيمايي شود.
امير خوانساري اظهاركرد: يك مسير هوايي با توجه به شناور بودن قيمت داراي چند نرخ و نرخها بر اساس نوع و شيوه استرداد و جريمه استرداد متفاوت است. متاسفانه عدم نظارت سازمان هواپيمايي كشور بر وضعيت نرخهاي بليط هواپيما، فشار واقعي را به خريداران و مردم وارد ميكند؛ اگرچه گفتهاند كه نرخ شناور باشد اما اين نرخها حدي دارد و نظارتي بر كار دفاتر هواپيمايي وجود ندارد. اخيرا تعداد پروازهاي داخلي در كشور كاهش يافته است كه اين مساله تنها شامل خوزستان و فرودگاه اهواز نميشود.
وي افزود: از آنجايي كه پروازهاي حج عمره آغاز شده است شركتهايی همچون ماهان و ايراناير با توجه به اين موضوع ترجيح ميدهند به جای مسيرهاي داخلي، در مسيرهاي پرواز حج عمره خدماترساني كنند.
خوانساري تصريحكرد: علاوه بر موضوع پروازهاي حج عمره، مابقي شركتها پروازهاي داخلي خود را به اهواز كم كردهاند و به سمت پروازهاي تورهاي خارجي رفتهاند زيرا با آغاز فصل زمستان، بازار پروازهاي دوبي، استامبول و آنتاليا گرم ميشود كه از جمله اين شركتها ميتوان به زاگرس، تابان و كاسپين اشاره كرد.
وي عنوانكرد: پروازهاي خارجي و تورها براي شركتها نسبت به مسيرهاي داخلي سودآورتر و به صرفهتر است.
رييس انجمن صنفي آژانسهاي هواپيمايي خوزستان گفت: توصيه ما اين است كه مردم با مراجعه مستقيم به دفاتر و آژانسهاي هواپيمايي بليط خود را تهيه كنند زيرا خريد بليط از سايتهاي اينترنتي مشكلاتي را براي مردم ايجاد كرده است. مردم در صورت خريد بليط به صورت حضوري ميتوانند هرگونه انصراف يا استرداد از بليط را بهراحتي پيگيري كنند.
وي ادامهداد: انجمن صنفي آژانسهاي مسافرتي خوزستان از طريق شماره تماس 35524058 آمادگي پاسخگويي به مردم در زمينه مشكلات پروازها و آژانسها است. كميتهاي تحت عنوان رسيدگي به شكايات در اين انجمن وجود دارد كه مشكلات مردم در اين كميته بررسي و پيگيري ميشود.
خوانساري اظهاركرد: اگر گرانفروشي بليط توسط شركتي محرز شود اين موضوع توسط سازمان تعزيرات حكومتي مورد پيگيری قرار ميگيرد.