تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۷۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
تحجر، غرب زدگی و هواپرستی می توانند مانع وحدت حوزه و دانشگاه شوند
حوزه و دانشگاه دو جناح متفکر و نخبه جامعه هستند و اگر این دو جناح با هم وحدت، همدلی و همراهی پشت سر امام خمینی (ره)، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی نداشتند، اصلا" انقلاب اسلامی تحقق پیدا نمی کرد و عنصر اصلی در تداوم انقلاب نیز همین وحدت بین عناصر حوزوی و دانشگاهی است

آیت ا... حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه موقت اهواز در جلسه تالیف القلوب و هم اندیشی اساتید و دانشجویان دانشگاهی با اساتید و طلاب حوزوی که به میزبانی بسیج اساتید استان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار گردید، ضمن گرامیداشت راهپیمائی بیست میلیونی اربعین حسینی گفت: این راهپیمایی و حرکت عظیم میلیونی، پدیده مبارک و بی نظیری است که بیمه کننده جهان تشیع در جهان معاصر و مانوری برای پیروان اهل بیت و تجلی وحدت الهی شیعیان است.

وی همچنین با گرامیداشت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، شهید دکتر مفتح را نماد بارز وحدت حوزه و دانشگاه دانست  و افزود: معنویت، نشاط، بصیرت، تواضع و حرکت بی وقفه در شهید مفتح بارز و نمایان بود و ایشان بنیانی از انرژی و تحرک بود که محیط پیرامونش تحمل این همه انرژی  را نداشت و به همین جهت وی به آسمان پر کشید و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو جناح متفکر و نخبه جامعه هستند و اگر این دو جناح با هم وحدت، همدلی و همراهی پشت سر امام خمینی (ره)، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی نداشتند، اصلا" انقلاب اسلامی تحقق پیدا نمی کرد و عنصر اصلی در تداوم انقلاب نیز همین وحدت بین عناصر حوزوی و دانشگاهی است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مذاکرات 1+5 با ایران که نمونه ای از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمام دنیای استکباری است گفت: این ایستادگی نیز نمونه و ثمره ای از وحدت حوزه و دانشگاه است که سبب بروز چنین مقاومتی در برابر تمام دنیاست که ان شاء الله به پیروزی نهایی نیز خواهد رسید. همچنین در عرصه دفاع مقدس و در عرصه تولید علم و دانش نیز همین وحدت حوزه و دانشگاه است که سبب دستیابی به چنین مدال های افتخاری در این حوزه ها گردیده است کما اینکه شتاب حرکت علمی دانشمندان ایران را 11 برابر شتاب سایر کشورها نموده است.

آیت الله حیدری بیان داشت: چالش هایی ممکن است وحدت حوزه و دانشگاه را مورد تهدید قرار دهد که لازم است ما در محیط های علمی بدون غوغاسالاری و باندبازی این چالش ها را بررسی و راه چاره ای برای آن ها پیدا کنیم.

وی ادامه داد :تحجر، غرب زدگی و هواپرستی می توانند مانع وحدت شوند که اگر تا به حال نقاط تاریک و سیاهی در این تاریخچه سفید و پرافتخار وحدت حوزه و دانشگاه مشاهده شده است باید عواملش را شناسایی و برطرف کنیم تا همه شرایط برای دیدن افق بسیار روشنی در این مسیر مهیا و فراهم گردد چرا که یکی از پیامهای اصلی حضرت امام خمینی(ره) و تاکید ویژه مقام معظم رهبری همین وحدت بین حوزه و دانشگاه است و ما افق روشنی را برای وحدت حوزه و دانشگاه پیش بینی می کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: بدون وحدت حوزه و دانشگاه نه می توانستیم علیه رژیم طاغوت پیروز شویم، نه می توانستیم علیه رژِم صدام به پیروزی برسیم و نه می توانستیم در مقابل دنیای استکباری اقتصاد مقاومتی را پیش ببریم و نه اصلا" می توانستیم کاری را پیش ببریم، پس وحدت حوزه و دانشگاه همیشه بوده و هست و افق روشنی را برای آن پیش بینی می کنیم.

:
:
:
آخرین اخبار