تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۷۳۳۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان
مراسم ترحیم آیت‌الله مهدوی‌کنی در اهواز برگزار شد
مراسم ترحیم آیت‌الله مهدوی‌کنی عصر روز شنبه (سوم آبان ماه) از سوی نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در این مراسم با بیان خطبه‌ای از نهج‌البلاغه که از کمیل بن زیاد نخعی روایت شده است، اظهارداشت: حضرت در این خطبه شروع به پرداختن برخی اسرار به کمیل بن زیاد کردند.

وی با بیان این جملات حضرت علی(ع) که در خطبه 146 نهج‌البلاغه آمده است‌، افزود: ایشان به کمیل فرمودند که مردم سه دسته‌اند؛ دسته اول عالم ربانی، دسته دوم محصل علم در راه خدا و دسته سوم زباله انسان‌ها هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام علی(ع) در ادامه این خطبه به کمیل فرمودند که انسان باید جز دسته‌های اول و دوم قرار گیرد، افزود: حضرت(ع) فرمودند که دسته سوم افرادی هستند که با هر بادی جهت خود را تغییر می‌دهند و به دنبال هر نهری می‌روند.

آیت‌الله شفیعی در ادامه با اشاره به جمله معروف حضرت علی(ع) مبنی بر این که علم و دانش بهتر از مال است، گفت: ایشان فرمودند که علم انسان را حفظ می‌کند ولی انسان باید مال را حفظ کند. آنچه که در پرتو مال ساخته شود با پایان یافتن مال نیز نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید علم دین است که انسان به وسیله آن متدین می‌شود و همین علم باعث اطاعت از خداوند می‌شوند که حتی پس از مرگ به انسان نفع می‌رساند.

آیت‌الله شفیعی گفت: هنوز هم قدیمی‌ترین علمای اسلام میان ما زنده هستند‌؛ کلینی، صدوق، سید مرتضی، سید رضی و ... با این که سال‌ها از مرگ آن ها می‌گذرد اما میان ما حی و حاضر هستند.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این چند روزه بسیار در خصوص شخصیت والای آیت‌الله مهدوی‌کنی گفته‌ها گفتند اما این موضوعات در خصوص ایشان ناکافی است. ایشان در دوران تحصیل از آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) بهره‌مند شدند و در 83 سال عمر بابرکت خود بیش از 10 تألیف داشتند.

وی با تصریح بر این که آیت‌الله مهدوی‌کنی در طول زندگی خود بیش از 20 منصب مهم جمهوری اسلامی را در اختیار داشتند، گفت: بسیاری فکر می‌کنند که عالم در همین 4 کلمه منبر خلاصه می‌شود؛ اما خیر، در سایه قال الباقر و قال الصادق می‌توان در همه زمینه‌ها با تمام قوا فعالیت نمود.

در این مراسم آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسئولان و مردم ولایت‌مدار خوزستان حضور داشتند.

در پایان این مراسم بیانیه منتخبان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار