تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۶۹۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسناد هویتی شهیده سهام خیام رونمایی شد
از اسناد هویتی شهیده سهام خیام از نوجوانان شهید شهرستان هویزه در دوران هشت سال دفاع مقدس در اهواز رونمایی شد.

بهنام مریدی ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند هویتی شهیده سهام خیام اظهار کرد: شهیده سهام خیام دختر 12 از شهرستان هویزه هنگامی که نیروهای بعثی وارد شهر هویزه شده و آب را بر روی اهالی قطع کردند برای آوردن آب به سمت رودخانه رفت.

وی افزود: شهیده خیام به مدت سه روز بهانه آوردن آب به سمت رودخانه می‌رفت و با سنگ پرتاب کردن به سمت عراقی‌ها قصد بیرون کردن آن‌ها از شهر را داشت.

مدیر کل سازمان ثبت احوال استان خوزستان گفت: روز سوم یکی از سنگ‌های پرتابی به فرمانده عراقی‌ها اصابت و او را از ناحیه سر زخمی کرد.

مریدی بیان کرد: فرمانده عراقی که به شدت از سنگ پرتابی‌های شهید سهام خیام خسته شده بود او را مورد هدف گلوله قرار داد.

وی اضافه کرد: سازمان ثبت احوال استان خوزستان با هدف معرفی مفاخر، مشاهیر علما و شهداء، سرداران و بزرگان استان، سند هویتی این افراد را جمع آوری و در گنجینه اسناد هویتی نگهداری و در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل سازمان ثبت احوال استان خوزستان عنوان کرد: تاکنون 101 سند از مفاخر استان خوزستان رونمایی شده است که به مناسبت‌های مختلف سند هویتی مفاخر دیگر استان بعد از شناسایی رونمایی می‌شود.

وی یاد آورشد: اسناد هویتی نمایندگان شهید استان خوزستان چندی پیش به دستور استاندار تهیه و رونمایی شد.

* راه اندازی موزه رشادت های زنان خوزستانی در دفاع مقدس

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری خوزستان در ادامه این مراسم اظهارکرد: 5 شهیده زن در استان خوزستان تاکنون شناسایی شدندکه در دفاع مقدس نقش بسیاری پر رنگی داشتند.

الهه موالی‌زاده گفت: زنان ما علاوه بر حمایت و تشویق همسران، فرزندان و نزدیکان خود برای حضور در جبهه، کمک‌های زیادی مانند بسته بندی مواد غذایی و یا با حضور در رختشوخانه و شستن لباس برای رزمندگان و یا دوختن لباس فعالیت می‌کردند.

وی تاکید کرد: موزه رشادت های زنان خوزستانی در دفاع مقدس و پشت جبهه‌ها به زودی در یکی از رختشوخانه‌های قدیمی اهواز راه اندازی می‌شود.

موالی‌زاده گفت: در این موزه تندیس زنان و آثار باقی مانده مانند چرخ خیاطی که با آن لباس رزمندگان دوخته می‌شد به نمایش گذاشته خواهد شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار