تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۹۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با وعده های توخالی به خبرنگاران توهين نكنيد
رشيد غريبی اندبيلی
اين روزها شاهد بزرگداشت روزخبرنگار هستيم روزي كه شهيد صارمي، با عشق وايمان به رسالت عظيم الهي و انساني خود ودر راه رسالت ديني وبه دست طالبان كوردل به شهادت رسيد . واقعا شغل خبرنگاری، شغل انبیاء و ماموریت انبیاء، خبرنگاری بوده است ، اين روزها شاهد برگزاري مراسم هايي هستيم كه در راستاي تكريم و بزرگداشت خبرنگاران وروزنامه نگاران صورت مي پذيرد در همين راستا خبرگزاري ها خبري از وزير فرهنگ وارشاد اسلامي منتشر نمودند با اين عنوان : رئيس‌جمهور امسال هم به خبرنگاران هديه ويژه مي‌دهد وي با اشاره به ديدار اين هفته رئيس جمهور با اهالي رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: طبق سنوات گذشته، رئيس جمهور ديدار صميمي با اين گروه خواهد داشت.

وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در استانه روز خبر نگار سعي مي كرد از اهميت وجايگاه ويژه قشر زحمتكش خبرنگاران و روزنامه نگاران سخن بگويد تصريح كرد: خبرنگاران از اقشار سختكوش و متعهد جامعه هستند و تلاش‌هاي بسيار خوبي را در جهت اطلاع رساني در جامعه دارند.

وزير محترم فرهنگ وارشاد اسلامي كه همانند سال گذشته كه با وعده ووعيدهاي غير واقعي سخن مي گفت افزود: پيشنهادهايي براي حمايت از خبرنگاران به رئيس جمهور داده شده است كه اميدواريم امسال كار بسيار اساسي و بالاتر از هديه براي خبرنگاران انجام دهيم.
تكرار ادعاهاي بي سرانجام !

واقعيت اين است كه سال گذشته در چنين ايامي وزير محترم فرهنگ وارشاد اسلامي با برگزاري برنامه نمادين روز خبرنگار و سخنراني رياست محترم جمهوري اعلام كرد كه امسال با خبر خوشي ميان خبرنگاران آمده است و امسال علاوه برهديه روز خبرنگار وزرات فرهنگ وارشاد اسلامي كه عبارت بود از بن كارتي به مبلغ پنجاه هزار تومان و هديه ويژه رياست جمهوري به مبلغ سيصد هزار تومان به تمامي خبرنگاران و روزنامه نگاران مبلغ بيست ميليون تومان وام مسكن اختصاص داده مي شود .واين خبر كه در رسانه هاي كشور انعكاس قابل توجهي يافت موجي از اميدواري و شادماني را در ميان اهالي رسانه ها وروزنامه نگاران به دنبال داشت چرا كه علي رغم اينكه روزنامه نگاران و خبرنگاران از اقشار بسيار زحمتكش جامعه محسوب مي شوند و در معرض انواع تهديدهاي مختلف اعم از فيزيكي و حقوقي قرار مي گيرند اما عملا حمايت چنداني از اين قشر به عمل نمي آيد. انتشار چنين خبري موجي از شادي واميدواري را درميان اهالي مطبوعات به وجود آورد. اما هنوز چند روزي از انتشار اين خبر نگذشته بود كه رئيس كل بانك مركزي ضمن غير عملي بودن چنين وامي اعلام نمودند كه چنين رقمي در بوجه مالي كشور گنجانيده نشده و خبر وزير محترم فرهنگ وارشاد اسلامي قابيلت اجرايي نخواهد داشت شايد هم خجالت كشيدند كه عنوان نمايند وزير محترم فرهنگ بر اثر جوگير شدن چنين خبري را بيان فرمودند اما وزير محترم فرهنگ كه قصد كوتاه آمدن از موضع خود را نداشت بعد از چند روز اعلام نمود كه اين مسئله به تصويب رياست جمهوري رسيده است و رياست محترم جمهوري قول داده اند راهكار عملي و اجرايي آن به زودي مشخص شده و نهايتا تمامي روزنامه نگاراني كه پرونده آنان تكميل شده است تا پايان سال89 از اين وام بهره مند خواهند شد.

اما واقعيت چيست؟

واقعيت آن است كه علي رغم تمامي وعده و وعيدهاي رياست محترم جمهوري و وزير محترم فرهنگ وارشاد اسلامي نه تنها هيچ كدام از خبرنگاران و روزنامه نگاران موفق به دريافت وام بيست ميليون توماني مسكن خبرنگاران نشده اند بلكه در حال حاضر هنوز بخشي از روزنامه نگاران و خبرنگاران هداياي رياست جمهوري سال گذشته را دريافت ننموده اند و تنها هديه بن كارت خبرنگاران به مبلغ پنجاه هزار تومان به طور كامل محقق شده است.و آن همه جارو جنجالي كه سال گذشته در ايام بزرگداشت روزخبرنگار به راه افتاد موجي تو خالي از جانب وزارت محترم فرهنگ وارشاد اسلامي براي خبرنگاران بوده است.

به هر حال باز هم در آستانه روز خبرنگار شاهد وعده ووعيدهاي وزير محترم فرهنگ وارشاد اسلامي هستيم وعده و وعيدهاي كه تا كنون از سوي مسولان محترم به مردم داده مي شد و بخشي از آن هر گز به موقع انجام نشده و اين روز نامه نگاران و خبرنگاران بودند كه باتحمل ريسك هاي مختلف جهت پيگيري اينگونه وعده ها انجام نشده ايد مسولان، گاه تا تهديد هاو برخوردهاي قضايي نيز پيش مي رفتند ولذا هرچند خبرنگاران وروزنامه نگاران با چنين وعده هاي سرخرمن آشنايي كامل دارند اما انتشار چنين خبرهاي كه تبعات اجتماعي مناسبي هم ندارند در آستانه بزرگداشت روز خبرنگار نه تنها شايسته وزارت محترم فرهنگ وارشاد اسلامي نيست بلكه ظلم مضاعف بر اين قشر جامعه بوده وبه نوعي توهين به خبرنگاران محسوب مي شوند .

از طرفي توقع رفع مشكلات خبرنگاران و روزنامه نگاران توقع به حقي است كه سالهاي سال پاسخي مناسب وشايسته اي به آن داده نشده است و انتظار مي رود مسولان محترم وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي در راه حل مشكلات خبرنگاران گام هاي اساسي بردارند و از رسانه اي كردن وعده هاي كه توان انجام آن را نداشته اجتناب نمايند. و يك بارهم شده براي حفظ جايگاه اين چشم وگوش هاي جامعه فكر ي اساسي نمايند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
0
2
وعده هاي بي سرانجام امروزه به يك عادت فراگير مسولان تبديل شده اونها اول با آب وتاب در رسانه ها وعده مي دن اما موقع عمل كه مي اد ميگن در دست پيگيري است
فرشاد
|
Kazakhstan
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
0
2
من یکی که همون بن کارت 50 تومانی هم دریافت نکردم، باقیش پیشکش
قرباني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
والا من كه نتونستم بيمه خبرنگاري رو از اين نمايندگان مجلس بگيرم اين موردم ببينيم اخرش تا كي بازي مي كنه با خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار