تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۸۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازديد رئيس بنياد مستضعفان از پروژه ساختمان جديد بيمارستان ابوذر اهواز
رئيس بنياد مستضعفان کشور از روند اجراي پروژه ساختمان جديد بخش كودكان بيمارستان ابوذر اهواز بازديد كرد.

محمد سعيدي كيا پيش از ظهر امروز از روند اجرای پروژه ساختمان جديد بخش كودكان بيمارستان ابوذر اهواز بازديد كرد. پس از بررسي و بازديد اعلام شد كه بنياد مستضعفان هماهنگي هاي لازم را با وزارت راه و شهرسازي انجام مي دهد تا مشخص شود كه بنياد چه ميزان از هزينه هاي اين پروژه را مي تواند تامين كند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این خصوص گفت: پس از اتمام پروژه ساختمان جديد بخش كودكان بيمارستان ابوذر اهواز، اين بيمارستان، اولين بيمارستان تخصصي اطفال در جنوب كشور مي شود و قرار است چهار استان را پوشش بدهد. اين بيمارستان پس از بهره برداري، 13 بخش تخصصي و بخش فوق تخصصي از جمله «آي.سي.يو»، «ان.آي.سي.يو»، «عفوني»، «اطفال عمومي» و «غدد» را شامل می شود. همچنين 18 پزشك فوق تخصص و 12 پزشك متخصص قرار است در اين بيمارستان به فعاليت بپردازند.

اسماعیل ایدنی افزود: اعتبار ساخت این بيمارستان در سال 85 از محل اعتبارات سفر رياست جمهوري تامين شد و پروژه احداث آن از سال 88 شروع به كار كرد. آغاز این پروژه يك سال وقفه داشته است كه 400 ميليارد ریال براي ساختمان پيش بيني شد و به صورت كلي با در نظر گرفتن تجهيزات اين بيمارستان تا حدود 700 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

طبق قول مسئولان قرار است بيمارستان در سال 96 به بهره برداري برسد. اين ساختمان 20 هزار متر مساحت دارد كه 11 هزار متر آن عرصه است. تاكنون 61 ميليارد ريال براي اين پروژه هزينه شده و از نظر ساخت اسكله 70 درصد پيشرفت داشته که بعد از ساخت نيز تجهيزات در آن مستقر مي شود.

گفتني است مساحت ساختمان قبلي 14 هزار و 500 متر بوده است.

دستور تشكيل موسسه بنياد مستضعفان در سال 57 بنا به فرمان امام خميني (ره) صادر شد. كاهش استضعاف مادي و فرهنگي مستضعفان، حداكثر کردن ارزش تركيب بهينه دارائي و سهام، رشد بازده كل اقتصادي رشته فعاليت ها و توسعه دانايي، دانش و فناوري از جمله اهداف فعاليت هاي این بنياد است.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
amir
|
Finland
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
2
مبارک است و دستشان درد نکند
لطف بفرمایید پیگیر تاسیس بیمارستان تخصصی قلب اهواز که قرار بود در بلوار قدس اهواز جنب لشکر 92 احداث گردد نیز بشوید چون بسیار مهم و احداث آن برای خوزستان ضروری می باشد
:
:
:
آخرین اخبار