تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۸۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولیدکنندگان دزفول:
سودکلان‌بانکی‌صنعت‌ را با مشکل‌مواجه‌کرده‌است
تولید کنندگان و کارآفرینان بخش صنعت در دزفول ، عدم تعامل و همکاری بانک ها و سود کلان بانکی را مشکل جدی برای بخش صنعت عنوان می کنند.

فعالان بخش صنعت در دزفول یکی از مشکلات اساسی بخش صنعت و تولید کنندگان را معوقات بانکی بیان کرده و معتقدند بانک های عامل مصوبات بانک مرکزی از جمله بخشودگی جرایم دیر کرد را اجرا نمی کنند.

حمید شعبان پور یکی از تولید کنندگان و کار آفرینان شهرک صنعتی دزفول گفت: اجرا نشدن مصوبات بانک مرکزی از جمله بخشودگی شش درصد دیر کرد مشکلات بسیاری برای بخش صنعت موجب شده است.

این تولید کننده افزود: در حالیکه قوانین موجود در کشور در راستای حمایت از بخش صنعت و ارتقای سطح تولید داخلی با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادرات تنظیم و مصوب شده برخی دستگاههای اجرایی با اعمال قوانین دست و پاگیر با تولید کنندگان همکاری نمی کنند.

وی اظهار داشت:نادیده گرفتن تورم در اجرای قوانین موجب شده مشکلات عدیده ای برای صنعتگران به وجود آید و بخش صنعت را به سمت ورشکستگی سوق دهد.

این تولیدکننده بخش صنعت برخی قوانین بیمه تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات بخش تولید خواند و گفت:در حالیکه واحدهای تولیدی مستقر در شهر دزفول از بخشودگی حق بیمه بابت اشتغال حداقل پنج نفر کارگر بهره مند می باشند این قانون برای واحدهای بزرگ تولیدی که در شهرک صنعتی دزفول مستقر می باشند اعمال نمی شود.

شعبان پور گفت:برای حل مشکلات تولید کنندگان بارها راهکارهایی ارائه شده اما مسوولان جوابگو نبوده و همکاری نمی کنند.

سلطانعی مقدم کار آفرین و تولید کننده مستقر در شهرک صنعتی دزفول نیز گفت:تا زمانی که بانک ها با این روند و برپایه سودجویی فعالیت می کنند بخش صنعت و تولید در کشور موفق نخواهد بود.

وی که از سال 73 فعالیت خود را در زمینه تولید آبگرمکن و کولر آغاز کرده افزود:این واحد تولیدی پارسال به عنوان صادر کننده برتر شناخته شده اما به دلیل تورم و مشکلات ناشی از آن و سود بالای بانکی توان ادامه کار نداشته و تعداد کارگران این واحد تولیدی از 12 نفر به چهار نفر کاهش یافته و شرکت در وضعیت نیمه تعطیل به سر می برد.

این صادر کننده برتر افزود:حذف بخشودگی بیمه کارگران شهرک های صنعتی نیز برای تولید کنندگان مشکل ساز شده است.

وی اظهار داشت:در بدو راه اندازی این واحد تولیدی یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت که بانک مذکور بابت دیرکرد و جریمه تاکنون پنج میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت کرده و هنوز هم شش میلیارد ریال دیگر مطالبه می کند.

وی افزود:با پیگیری فراوان وام هایی با سود پایین به این واحد تولیدی تعلق گرفت و برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک ها معرفی شده اما بانک همکاری نکرد.

وی خاظر نشان کرد:افزایش سود بانکی از 15 به 21 درصد خسارت سنگینی به بخش صنعت و تولید کنندگان وارد کرده که باید نسبت به حل این مشکل چاره اندیشی شود.

سرپرست شهرک های صنعتی دزفول عمده ترین مشکل صنعتگران را مشکلات بانکی عنوان کرد و گفت:تولید کنندگان به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی باز پرداخت اقساط بانکی را نداشته ضمن اینکه اعمال جریمه سنگین نیز این بخش را متحمل خسارت کرده است.

وی افزود:مشکل سرمایه گذاران و صنعتگران دزفول در نشست با دادستان این شهرستان طرح و در حال پیگیری است تا واحدهای تولیدی با توان مالی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

محمد مشعلچی بیمه کارگری را از دیگر مشکلات کارآفرینان و صنعتگران عنوان کرد و گفت:اجرای تبصره سه قانون بیمه تامین اجتماعی مبنی بر عدم بهره مندی از تخفیف بیمه کارگری و پرداخت 30 درصد حق بیمه کارگری از سوی کارفرمایان هزینه سنگینی را به بخش صنعت و واحدهای صنعتی تحمیل کرده است.

وی گفت:برای حل مشکل صنعتگران دزفول پیگیری هایی انجام شده اما تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

سرپرست شهرک های صنعتی دزفول گفت:برای حل مشکل مالی صنعتگران، چند طرح اشتغالزا از سوی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ارائه شده که در این راستا پنج هزار و 700 میلیارد ریال صرف توسعه و پیشرفت شهرک های صنعتی خوزستان می شود.

وی افزود:با اطلاع رسانی به واحدهای صنعتی دزفول تلاش شده تا بیشترین اعتبار برای توسعه و پیشرفت شهرک های صنعتی دزفول جذب و هزینه شود تا واحدهای صنعتی با بهره مندی از تسهیلات کم بهره به تجهیز و نوسازی واحدها پرداخته و واحدهای نیمه کاره تکمیل شود.

دزفول دارای چهار شهرک صنعتی با 320 هکتار وسعت است.

از یکصد واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک دزفول به عنوان فعالترین شهرک صنعتی این شهرستان 65 درصد آنها فعال می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار