تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۴۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عصر امروز ؛
کلنگ‌زنی‌ساخت کتابخانه‌شهرک‌اندیشه‌شوشتر
کلنگ ساخت نخستین کتابخانه عمومی شهرک اندیشه شوشتر عصر امروز به زمین زده شد.

عصر امروز کلنگ ساخت نخستین کتابخانه عمومی شهرک اندیشه در بخش مرکزی شهرستان شوشتر به زمین زده شد.

این مراسم با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، فرماندار شوشتر، اعضای شورای شهر، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه منطقه شوشتر، مسئولان شهرستان شوشتر و بخش مرکزی برگزار شد.

اصلی‌ترین راه ارتقای فرهنگ عمومی احداث کتابخانه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتقای فرهنگ عمومی منطقه و سواد اطلاعاتی و آگاهی شهروندان احداث کتابخانه در مناطق مختلف است.

لفته منصوری در آئین کلنگ‌زنی نخستین کتابخانه عمومی شهرک اندیشه شوشتر اظهار کرد: توسعه و گسترش فضای کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف استان یکی از ملزومات اساسی برای ایجاد انگیزه و رغبت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه است و ایجاد فضای کتابخوانی و فراهم کردن منابع مفید در افزایش افراد کتابخوان نقش موثری دارد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف اعم از شهری، روستایی و محروم منجر به شکوفا شدن استعدادها و ظرفیت‌های علمی و فرهنگی جوانان مستعد آن مناطق می‌شود تا بتوانند استعدادهای بالقوه موجود در مناطق مختلف استان شناسایی شده و با برنامه‌ریزی صحیح این استعدادها بالفعل شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان افزود: برای پیشرفت در هر زمینه‌ای باید مقدمات و سخت‌افزارهای موجود را فراهم کرد، کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه‌های عمومی وظیفه ارائه خدمات به عموم مردم را برعهده دارند.

منصوری ادامه داد: به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتقای فرهنگ عمومی منطقه و سواد اطلاعاتی و آگاهی شهروندان احداث کتابخانه در مناطق مختلف استان است که در حال حاضر نیز ساخت و توسعه کتابخانه‌ها از اولویت‌های این اداره کل در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین شعار امسال، گفت: احداث کتابخانه‌های عمومی گام موثری در راستای تحقق بخشیدن به این امر مهم است و ما همه دست‌اندرکاران، مسئولان اجرایی و خیران بزرگوار استان می‌توانیم با یک وفاق و همدلی جمعی فضاهای فرهنگی را در سطح استان به ویژه در مناطق محروم توسعه دهیم تا عموم مردم استان از این کتابخانه‌ها و فضاهای فرهنگی استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز کلنگ ساخت نخستین کتابخانه عمومی شهرک اندیشه در بخش مرکزی شهرستان شوشتر با استقبال خوب مسئولان و عموم مردم به زمین زده شد.

منصوری افزود: این کتابخانه عمومی با زیربنای 293 مترمربع در زمینی به مساحت 300 مترمربع و با اعتبار مصوب یک میلیارد ریال ساخته خواهد شد که در تخصیص اولیه و برای شروع به ساخت 390 میلیون ریال از اعتبارات دو درصد نفت برای این کتابخانه تخصیص داده شد.

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی نیز باقی اعتبار مصوب تخصیص داده می‌شود، همچنین پیمانکار ساخت این کتابخانه نیز از طریق مناقصه عمومی در استان تعیین خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان یادآور شد: زمین ساخت کتابخانه عمومی شهرک اندیشه شوشتر از طرف خیر نیکوکار «خلیفه دیلمی» برای بهره‌برداری کتابخانه عمومی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای یک سالن مخزن، دو سالن مطالعه مجزای خواهران و برادران، کافی‌نت، بخش کودک، بخش مرجع، بخش نشریات و بخش امانت خواهد بود که در تیپ نقشه این کتابخانه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: شهرستان شوشتر در حال حاضر دارای 9 باب کتابخانه عمومی با زیربنای 3 هزار و 247 مترمربع است که تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 8 هزار و 308 نفر بوده و تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نیز 80 هزار و 400 جلد کتاب است.
:
:
:
آخرین اخبار