تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۰۰
کد خبر: ۶۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزايش 6 مترمكعبي سهم آب كشاورزان بهبهاني
فرماندار شهرستان بهبهان گفت: براي برطرف شدن نياز زمين‌هاي زراعي، سهم آب كشاورزان بهبهاني از چهار مترمكعب به 10 مترمكعب خواهد رسيد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، فرهاد باذلي محبوب در جلسه شوراي اداري بهبهان كه در صحن مطهر امامزاده حيدر (ع) اين شهرستان برگزار شد، ضمن تقدير و تشكر از دستگاه‌هايي كه براي حل مشكلات شهرستان و مردم تلاش داشته‌اند، به پروژه مسكن مهر اشاره كرد و اظهار داشت: با همكاري بانك‌هاي صادرات و مسكن با مسكن مهر، در حال حاضر هيچگونه عقب‌ماندگي در خصوص تسهيلات بانكي نداشته و از جمله شهرهايي در خوزستان هستيم كه در اين زمينه پيشرفت‌هاي خوبي داشته است.
وي افزود: همچنين با دستور استاندار خوزستان و در پي عدم همكاري بانك‌هاي تجارت و ملت در پروژه مسكن مهر، تمام ادارات و دستگاه‌هاي بهبهان چنانچه حسابي در هريك از اين بانك‌ها دارند، بايد آنها را مسدود كرد و گزارش آن را به فرمانداري ارسال كنند.
باذلي محبوب تصريح كرد: طبق قولي كه در سفر گذشته استاندار به بهبهان به وي داده‌ايم تا پايان سال جاري بايد يك‌هزار و 400 واحد مسكن مهر را آماده‌سازي كنيم.
وي خاطرنشان كرد: تنها احداث مسكن و ساختمان آن كافي نبوده و ما بايد شرايط لازم براي رفاه ساكنان و مردم حاضر در اين مسكن‌ها را نيز آماده و مهيا كنيم.
فرماندار بهبهان در ادامه از افزايش سهم آب كشاورزان بهبهاني از چهار مترمكعب به 10 مترمكعب خبر داد و گفت: متاسفانه همواره بهبهان به دليل واقع شدن در بالادست رودخانه مارون مورد اتهام ديگر شهرها در خصوص استفاده بيشتر از منابع آب اين رودخانه بوده در صورتي كه همه چيز در اين شهرستان كنترل شده و قابل اندازه‌گيري است.
وي افزود: اختصاص چهار مترمكعب آب به كشاورزان بهبهاني اعتراض شديد آنها را به همراه داشت كه با يك كار مسنجم ميان دستگاه‌هاي مربوطه در شهرستان و پيگيري و تلاش‌هاي صورت گرفته اين ميزان به 10 مترمكعب افزايش يافته است كه اميدواريم كشاورزان بتوانند با آسودگي خيال كشت خود را انجام دهند هرچند ما همچنان به دنبال افزايش كشت در سال جاري بوده و سعي خواهيم كرد شرايط لازم براي كشت 10 هزار هكتار از اراضي را در تابستان فراهم آوريم.
باذلي محبوب در ادامه به طرح هاي فاضلاب و آب شهري بهبهان اشاره كرد و اذعان داشت: شبكه آبياري شهري بهبهان عمري بالغ بر 35 سال داشته كه هم‌اكنون مشكلاتي را داشته و آب آشاميدني مردم نيز دچار مشكل شده است.
وي تصريح كرد: در سال گذشته بايد 30 كيلومتر از طول اين شبكه تعويض مي‌شد كه به دلايلي اين امر صورت نگرفته و تلاش بسياري براي جبران اين عقب‌ماندگي نياز است.
باذلي محبوب با بيان اينكه در حال حاضر حفاري‌ها آغاز شده است، مسئولان مربوط به اين امر را به تعامل نزديك‌تر و تلاش بيشتر براي به سرانجام رساندن اين طرح توصيه كرد و خاطرنشان كرد: شهروندان و مردم بهبهان نيز بايد به منظور حل اين مشكلات همكاري بيشتري را با دستگاه‌ها داشته كه البته از صبر و تحمل آنان در طول حفاري و اقدامات تعويض شبكه تشكر مي‌كنيم.
فرماندار بهبهان در ادامه از سرشماري نفوس و مسكن در هر پنج سال خبر داد و افزود: به دليل تغيير زمان سرشماري نفوس و مسكن از هر 10 سال به پنج سال، در آينده‌اي نزديك اين موضوع را پيش رو داريم كه دستگاه‌هاي مربوطه بايد از همين امروز خود را آماده كنند.
وي خاطرنشان كرد: اين سرشماري 100 الي 120 نفر نيرو لازم داشته كه فرصت خوبي براي اشتغال مقطعي تعدادي از جوانان شهرستان است.
باذلي محبوب در ادامه سخنانش به وضعيت منازل سازماني بهبهان نيز اشاره كرد و با نگران كننده خواندن وضعيت آنها اظهار داشت: هم‌اكنون در برخي از اين منازل افرادي ساكن بوده كه خود صاحب مسكن شخصي در شهرستان هستند كه دستگاه‌هاي مربوط بايد قبل از تذكر و برخورد فرمانداري، اين موضوع را حل كنند.
وي با بيان اينكه طرح جامع شهرستان بهبهان در دستور كار فرمانداري قرار گرفته است و امكان عدم تغيير آن در طول 20 الي 30 سال آينده از همه كارشناسان و صاحب‌نظران براي ارائه پيشنهادات خود در اين زمينه و برنامه ريزي براي توسعه و پيشرفت بهبهان دعوت كرد.
باذلي محبوب همچنين با تأكيد بر رعايت شئونات اسلامي در ماه مبارك رمضان در سطح ادارات اذعان كرد: در برخي از شهرهاي كشور شاهد هستيم كه مردم در حال گذر از كوچه و خيابان در هنگام اذان مغرب، مورد افطاري قرار گرفته و توسط دگر شهروندان به آنها افطاري داده مي‌شود كه اين امر يك سنت خوب بوده و بايد تلاش كنيم كه در بهبهان نيز زمينه ترويج اين امر حسنه را فراهم آوريم.
فرماندار بهبهان در ادامه به تغيير و تحول در مسئولان ادارات اشاره كرد و گفت: سعي در تغيير حتمي مسئولان نداريم و اين امر را تا حد امكان در خصوص مسئولاني صورت مي‌گيرد كه بازنشسته مي‌شوند.
وي بيان اينكه تخصص، تعهد و شايسته سالاري ملاك‌هاي فرمانداري براي انتخاب مسئولان است، خاطرنشان كرد: تلاش ما توانمند ساختن دستگاه‌ها در جهت حل مشكلات شهر و پيشرفت بهبهان بوده كه در اين زمينه استفاده از نيروهاي بومي مدنظر ما بوده مگر در مواردي كه چاره‌اي نداشته باشيم.
باذلي محبوب همچنين از توزيع اعتبارات توسعه، توازن و ملي در سطح استان خبر داد و از همه مسئولان دستگاه‌ها خواست با تلاش و پيگيري بيشتر نسبت به گذشته، بيشترين سهم از اين اعتبارات را به بهبهان اختصاص داده و زمينه پيشرفت اين شهرستان را فراهم آورند.
وي با اشاره به تشكيل كارگروه نفت و گاز در بهبهان تصريح كرد: در حال حاضر با تلاش و پيگيري فراوان درصدد تصويب شناسنامه نفت و گاز بهبهان هستيم كه با تحقق اين امر پايه اي و مهم، مي‌توانيم اعتبارات نفت و گاز را به اين شهرستان سرازير كنيم.
فرماندار بهبهان در ادامه سخنان خود بر تعامل بيشتر دستگاه ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه تأكيد كرد و اذعان داشت: همه ادارات ملزم به داشتن روابط عمومي و سخنگو بوده و بايد فرد مورد نظر خود را به طور رسمي و كتبي معرفي كنند.
وي افزود: همچنين در راستاي حمايت از مطبوعات، از آنها اشتراك داشته و آگهي‌هاي خود را به صورت منصفانه و با رعايت عدالت ميان همه آنها تقسيم كنند.
باذلي محبوب خاطرنشان كرد: دستگاه‌هاي شهرستان از خبرنگاران و اصحاب رسانه براي انعكاس اقدامات صورت گرفته و تصميمات مسئولان براي مردم دعوت به عمل آورده و تعامل بيشتري با آنان داشته باشند.
فرماندار بهبهان در پايان با تأكيد بر تعامل بيشتر دستگاه‌هاي شهرستان با يكديگر عزم جدي مسئولان را لازمه حل مشكلات بهبهان و مردم آن دانست و اين امر را يكي از مطالبات و خواسته‌هاي خود از مسئولان عنوان كرد.
:
:
:
آخرین اخبار