تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۶۱۱۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موالی زاده:
در بحث اشتغال زنان به چرخ‌خیاطی اکتفا کرده‌ایم
مدیرکل بانوان استانداری خوزستان گفت: در بحث اشتغال بانوان ما به چرخ خیاطی و سبزی خرد کنی اکتفا کرده ایم در حالیکه این موارد به هیچ وجه دغدغه ها را کاهش نمی دهد.

الهه موالي زاده شامگاه یکشنبه در مراسم سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامي داشت روز زن و مادر در همايش «نقش زن در اقتصاد خانواده و تعاون» به تشريح الگوها در دنياي انساني از جمله نگاه تجدد و سنتي پرداخت و اظهار کرد: بحثي كه در دنيا مطرح شد تمدن بود نه تجدد كه انسان هاي با فرهنگ، جامعه را مي سازند نه اينكه تحت تاثير جامعه قرار گيرند. نگاهي كه به تعبير زيباي حضرت امام(ره) هنر زن بودن بود. يعني زنان در كنار همسرداري و مادر بودن، داراي حق بودند و نيز نقش هايي براي آنان ترسيم شده بود.

موالي زاده در ادامه به وضعيت اقتصادي استان اشاره کرد و افزود: ما در استاني هستيم كه در همه دعواها مي گوئيم 85 درصد منابع درآمدي كشور متعلق به خوزستان است و بزرگ ترين صنايع كشور در استان ما قرار دارند ولی ما نه تنها سودي از اين صنايع نمي بريم كه آزارمان هم مي دهند. ما داريم از بهداشت محيط و آب و هواي مان آسيب مي بينيم. وقتي هر صنعتي راه مي افتد به عنوان صنعت مادر به جريان اقتصادي اش وصل مي شويم و از صنايع جانبي آن غافل مي شويم. در صورتي كه آفت هاي اجتماعي و فرهنگي كه اين صنعت در استان ما گذاشت بي نظير است.

وي بیان كرد: هنر نيشكر فقط در كارخانه نيشكر نبود كه دنيا مي داند نيشكر مي توانست براي اين استان و مردم ثروت به بار بياورد اما ما از اين صنايع غافل شديم. در حالي كه با گسترش صنايع جانبي كه منابع اصلي آن در استان ما است ما مي توانيم حيات جامعه مان را نجات دهيم. چرا جامعه ما بايد 65 درصد تحت پوشش نهادهای حمایتی باشد. خرمشهر و آبادان منابع ثروت اند چرا بايد 75 درصد مردم خرمشهر تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند؟ در مقوله كارآفريني ما فقط در بخش زنان بحث نداريم قشر جوان بيكار فراوان داريم. بيكاري كه عامل بسياري از مفاسد اجتماعي است. ما در اداره كل بانوان آمادگي داريم كه در بخش توسعه و هدايت تعاوني ها به سمت خودكفايي اقتصادي همكاري كنيم؛ چرا كه تعاوني ها در دنيا نقش مهمي ايفا مي كنند.  

موالی زاده تاكيد كرد: ما نبايد نگاه مان به اشتغال زنان خودسرپرست، كوتاه و در حد يك يا دو دستگاه چرخ خياطي يا دستگاه سبزي خرد كني باشد؛ آن هم در مقابل مردمي كه بزرگ اند و به فرمايش امام دين خود را به اسلام ادا كرده اند و نيز ثروتي كه خداوند به مردم خوزستان داده است. ما بايد به فكر توسعه خوزستان و ايجاد شهرك هاي صنعتي براي كارهاي توليدي كلان باشيم.

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري خوزستان به سابقه ديرينه قالي بافي در استان پرداخت و با اشاره به سابقه 25 سال قم در قالي بافي گفت: امروزه قالي قم دارد با قالي تبريز و كاشان يزد برابري مي كند و پيش مي رود. چرا ما نبايد قالي خوزستان داشته باشيم؟ تاجر قمي قالي اش را از مرز استان ما صادر مي كند چرا ما نبايد به جاي دو هزار تومان 20 ميليون تومان به خانواده هاي مان بدهيم؟! چرا به دنبال صنايعي نرويم كه بتوانيم خانواده ها را تضمين كنيم. در اين زمين بي كران و مستعد براي كشت و كار مي توانيم در توسعه اقتصادي استان سهيم شويم.

موالي زاده تاكيد كرد: هيچ اتفاقي در هيچ جامعه اي نه با بخشنامه و نه با قانون و نه دستورالعمل ايجاد نمي شود مگر با باورهاي آن جامعه آن هم در يك همت جانانه؛ همان طور كه در ابعاد مختلف توانستيم الگو باشيم، اميدوارم در ساختن اين الگوي جديد هم همت كنيم تا نتيجه آن آرامش، آسايش و رفاهي باشد كه در جامعه ان شاا... ايجاد شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار