تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۷۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سمینار تخصصی کاربرد کاتالیست ها در صنایع پالایش وپتروشیمی در آبادان برگزار می شود
نخستین سمینار تخصصی کاربرد کاتالیست ها در صنایع پالایش و پتروشیمی، سیزدهم و چهاردهم اسفندماه سال جاری در آبادان برگزار می شود.

دبیر سمینار تخصصی کاربرد کاتالیست ها در صنایع پالایش و پتروشیمی روز جمعه هدف از برگزاری این سمینار را شناسایی نیازمندی های صنعت در زمینه کاتالیست ها دانست و افزود: معرفی فناوری های نوین در زمینه تدوین دانش فنی کاتالیست ها و احیای آنها، تاکید بر بومی سازی کاتالیست ها و نیاز روزافزون صنعت به خودکفایی در زمینه تولید و احیای کاتالیست ها از دیگر اهداف برگزاری این سمینار می باشند.

رضا مسیبی بهبهانی محورهای این سمینار را تدوین دانش فنی و بومی سازی کاتالیست های مورد نیاز صنعت، ارزیابی و مقایسه کاتالیست ها و انتخاب مناسب ترین کاتالیست عنوان کرد و گفت: روش های نوین احیای کاتالیست های صنعتی، اندازه گیری مشخصات شیمیایی و فیزیکی کاتالیست ها، نانو کاتالیست ها و جایگاه آنها در آینده صنعت از دیگر محورهای این سمینار می باشند.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی صنعتی با عناوین کاربردی و به روز در زمینه کاتالیست ها در زمان برگزاری این سمینار را یادآور شد و افزود: ارائه روش های اندازه گیری مشخصات شیمیایی و فیزیکی کاتالیست ها، معرفی ساختار نانوکاتالیست ها و کاربرد آنها، آشنایی با راکتورهای کاتالیستی صنایع پالایش و پتروشیمی، روش های ساخت و تست غشا برای فرآیندهای جداسازی و آشنایی با فرآیندهای MTP, MTO & MTG در این کارگاه آموزشی ارائه می شود.

مسیبی بهبهانی معرفی دانشگاه صنعت نفت به عنوان قطب علمی صنعت و تحکیم پیوند دانشگاه با صنعت و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با مسائل و چالش های روز صنعت و سوق دادن پژوهش های دانشجویی به سمت آنها را از دیگر اهداف برگزاری این سمینار تخصصی عنوان کرد.

وی افزود: برخی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های نفت و برخی از مقام های وزرات نفت در این سمینار شرکت خواهند کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار