تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۵۶۹۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی خوزستان:
حضور در راهپیمایی 22 بهمن نصرت الهی را در پی دارد
مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی خوزستان گفت: حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه نصرت الهی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده نقاشی مرز و مرزبانی کشور که ظهر دیروز در سالن اجتماعات شهدای رضوی دبیرستان دخترانه شهیده فریده گلچهره منطقه کیانپارس اهواز برگزار شد اظهار کرد: حضور پرشور در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه نصرت الهی را برای ما در پی خواهد داشت.

وی افزود: روز 22 بهمن ماه روزی است که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در سال 1357 به پیروزی رسید.

مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی خوزستان گفت: به یاری خداوند همه ما پرشور‌تر از گذشته در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه شرکت خواهیم کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: هم اکنون مرزبانی خوزستان محور اصلی برقراری امنیت نسبی در این استان مرزی است زیرا حضوری مقتدرانه در مرزهای ما دارد.

وی تصریح کرد: امنیت نسبی که در استان خوزستان و کلانشهر اهواز وجود دارد مرهون حضور مقتدرانه مرزبانان در مرزهای ما است.

طباطبایی در ادامه به بیان داستان‌های از یاری رساندن خداوند به پیامبران الهی در شرایط سخت پرداخت و گفت: آتش به دستور خداوند متعال در اطراف حضرت ابراهیم (ع) به گلستان تبدیل شد و خدای منان حضرت یونس (ع) را از شکم ماهی نجات داد.

وی با طرح این سوال که آیا خداوند به کمک بندگان نیاز دارد خاطرنشان کرد: یاری رساندن دین خداوند کمک به باری تعالی است لذا هر کسی دین خدا را یاری کند خداوند به کمک او خواهد آمد.

مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی خوزستان با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: در دوران گذشته و طاغوت، امنیتی وجود نداشت و مردمی نبودند، کسی جرات نداشت که سخنی به زبان بیاورد ولی هم اکنون این طور نیست.

**حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی یک وظیفه همگانی است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی را یک وظیفه همگانی دانست.

محمد تقی‌زاده در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده نقاشی مرز و مرزبانی کشور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم باید رهبر خود را بشناسیم.

وی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر ما بوده‌اند و پس از ایشان نیز حضرت آیت الله خامنه‌ای این مسئولیت را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه از همه دانش آموزان خواست تا گذشته تاریخی کشور ایران را بررسی کنند زیرا کشور ما گذشته پر فراز و نشیب داشت.

این مقام مسئول در ادامه به تقسیم‌بندی تاریخ ایران به 2 بخش پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش نخست این تاریخ از زمانی که آریایی‌ها در ایران سکونت کردند تا انقلاب مشروطه ادامه دارد.

وی بیان کرد: بخش دوم تاریخ ایران نیز از انقلاب مشروطه آغاز شده است و تا زمان کنونی که ما در آن زندگی می‌کنیم؛ ادامه داشته است.

تقی‌زاده عنوان کرد: در بخش نخست یعنی از زمانی که آریایی‌ها در ایران سکونت کردند تا انقلاب مشروطه، فقط 2 چیز در مملکت وجود داشت که شاه و رعیت بود و چیزی به نام مردم و ملت در کار نبود.

به گفته وی، بعد از انقلاب مشروطه با 2 واژه جدید به نام‌های مردم و قانون آشنا شدیم زیرا تا قبل از آن هر چه شاه می‌گفت باید رعیت چشم و گوش بسته آن را اجرا می‌کردند و قانونی هم وجود نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: این روند تا سال 1342 که قیام امام خمینی (ره) آغاز شد ادامه پیدا کرد و پس از آن بود که ملت با وظایف خود بیشتر آشنا شد و به صحنه آمد.

وی تصریح کرد: با حضور مردم در صحنه، حکومت پهلوی سرنگون شد و انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی در بهمن ماه سال 1357 به پیروزی رسید که باید قدردان آن باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار