تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۶۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با انتخاب برترین روابط عمومی ها و مدیران ارتباط گستر خوزستان،
جشنواره "سلام" اردیبهشت 93 برگزار می شود
نخستین جشنواره انتخاب برترین روابط عمومی ها و مدیران ارتباط گستر استان خوزستان با عنوان "سلام"، 27 اردیبهشت ماه سال آینده در اهواز برگزار می شود.

جمال درویش رئیس این جشنواره، در نشست خبری که امروز(16 بهمن ماه) به همین مناسبت در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: این جشنواره فرصت خوبی برای نشان دادن فعالیت های روابط عمومی های استان است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان افزود: به دلیل این که شروع هر حرکت، دیدار یا هر دوستی با سلام کردن است، این جشنواره "سلام" نامیده شد.

درویش با ابراز امیدواری نسبت به تداوم برگزاری این جشنواره در سال های آینده، سید فضل الدین موسوی را به عنوان دبیر و هومن خورشید را به عنوان مشاور برگزاری این جشنواره معرفی کرد.

رئیس نخستین جشنواره انتخاب برترین روابط عمومی ها و مدیران ارتباط گستر استان خوزستان، ادامه داد: در این جشنواره تاکید بر به علمی بودن فعالیت ها است؛ به همین دلیل در نخستین قدم، شورای علمی یا کمیته داوران تشکیل و در آن از حضور اساتید دانشگاه ها، مدرسان حوزه خبر و صاحب نظران بخش روابط عمومی استفاده شده است.

وی اظهار کرد: پس از انتشار فراخوان، آثار روابط عمومی ها مورد ارزیابی و نمره دهی قرار می گیرند و امیدواریم روابط عمومی های برتر از زاویه ای علمی انتخاب شوند.

درویش با بیان این که انتظار داریم رسانه ها در پوشش و انعکاس اخبار این جشنواره به ما کمک کنند، افزود: هیچگاه خود را از رسانه ها جدا نمی کنیم؛ روابط عمومی ها و رسانه ها به یکدیگر نیاز دارند. هم ما به عنوان روابط عمومی ها به کمک رسانه ها احتیاج داریم و هم رسانه ها این حق را دارند که انتظاراتی از ما داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به تفاوت بین رهبر و مدیر خاطرنشان کرد: مدیر همواره می خواهد یک جایی را اداره کند و تلاش دارد که وضعیت موجود را حفظ کرده و بدون دخل و تصرف در دستور العمل ها، وظایف را اجرا کند. اما فرق بین رهبر و مدیر به مثانه فرق ایستایی و پویایی است؛ رهبر سعی می کند که طرحی جدید بیاورد و دستگاه مربوطه را به جلو پیش ببرد.

وی با اشاره به طرح های در حال اجرا توسط استاندار خوزستان، گفت: استاندار خوزستان با اجرای طرح ها و حرکت هایی هم چون طرح و مانور یک هفته ای مواد مخدر، جامعه را به سمت مسایلی که شاید از آن ها غافل هستیم حرکت می دهد.

درویش گفت: ما نیز به عنوان روابط عمومی استانداری درصددیم حرکتی انجام دهیم و فعالیتمان را به تهیه چند خبر و ارسال آن ها بر روی سایت خلاصه نکنیم و امیدواریم با کمک همدیگر جشنواره خوبی برگزار کنیم.

در ادامه سید فضل الدین موسوی دبیر نخستین جشنواره انتخاب برترین روابط عمومی ها و مدیران ارتباط گستر استان خوزستان، اظهار کرد: دکتر غلامرضا کاظمی دینان رییس انجمن روابط عمومی های ایران، ابوالقاسم حکیمیان عضو هیات مدیره و مسوول کمیته آموزش انجمن روابط عمومی های ایران، دکتر محمد حسین پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، منصور کلاه کج عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، بیژن ربیعی رییس خبرگزاری ایرنا، سیدعماد الدین موسوی کارشناسی امور دینی و اجتماعی، پروین رضایی مشاور، روانشناس و مدرس دانشگاه و ندا شفیعی مدرس دانشکده خبر اهواز اعضای کمیته علمی این جشنواره را تشکیل می دهند.

وی افزود: دستیابی به استانداردهایی در فعالیت های روابط عمومی های استان از اهداف اصلی این جشنواره است و ما قصد داریم به صورت غیرمستقیم در سال های آینده روابط عمومی ها را وا داریم که فعالیت های خود را بر این شاخص ها و استانداردها منطبق کنند؛ امیدواریم این جشنواره به یکدست سازی فعالیت های روابط عمومی های استان بیانجامد.

موسوی با معرفی آدرس الکترونیکی www.fbpr.ir به عنوان پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره، اظهارکرد: ارزیابی فعالیت های مردمی، ارزیابی فعالیت های ارتباط درون سازمانی، ارزیابی پژوهش و افکارسنجی و آموزش، ارزیابی کتاب و محصولات چاپ، ارزیابی اقلام تبلیغاتی، ارزیابی فعالیت های نمایشگاهی، ارزیابی فعالیت های فرهنگی و هنری، فعالیت های ویژه، فعالیت های ارتباط رسانه ای، فعالیت های حوزه روابط الکترونیک و وبسایت و ارزیابی فعالیت بر اساس مبانی دینی و ارزش های اسلامی با رویکرد اعتدال محوری، شاخص های گزینش آثار جشنواره است.

دبیر نخستین جشنواره انتخاب برترین روابط عمومی ها و مدیران ارتباط گستر استان خوزستان، ادامه داد: ادرات کل دولتی شامل بخش های اداری و خدماتی، فرمانداری ها، شهرداری ها، شرکت ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در بخش های صنعتی، تولیدی، خدماتی و توزیعی، موسسات فرهنگی و دینی در بخش های عملیاتی و رسانه ای، نهادهای سیاسی، نظامی، انتظامی و قضایی، نهادهای مالی، بانکی و اتحادیه ها و انجمن ها و بخش های خصوصی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی بیان کرد: شرکت در نمایشگاه ها برای روابط عمومی ها هزینه ای ندارد و به جز کارگاه های آموزشی که شرکت در آن اختیاری است، سایر مراحل مشمول پرداخت هزینه نخواهد شد.

موسوی گفت: قرار است با برگزاری این جشنواره در نهایت بانک اطلاعات روابط عمومی ها و مدیران ارتباط گستر تشکیل شود.
:
:
:
آخرین اخبار