تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۵۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
خرمشهر بعد از دوران بازسازی فراموش شد/ خیابان‌های ویران میهمان دائم این دیار
امام جمعه خرمشهر گفت: با وجود کارهای انجام شده، این شهرستان بعد از دوران بازسازی فراموش شد.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی پیش‌از ظهر در آیین استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت در خرمشهر که با حضور پرشور مردم این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: به هیئت دولت و همراهان خیر مقدم می‌گوییم و از اینکه اولین سفر خود را به خوزستان نماد هشت سال مقاومت انجام دادید تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خرمشهر نماد مقاومت ایران است ادامه داد: روزی این شهر محل بزرگترین بندر و بارانداز کشور بود، 17 اسکله تخلیه و بارگیری در آن وجود داشت، قطب نخیلات بود و 10 کنسولگری از سراسر جهان در این شهرستان فعال بود و مردم این شهر زندگی رفاهی داشتند و بهشت سرمایه‌داران بود.

امام جمعه خرمشهر تصریح‌کرد: همچنان که مردم شریف و متدین خرمشهر خاکریز اول مبارزه با صدامیان بودند باید در اولویت نخست بازسازی و توسعه و احیای زیرساخت‌ها باشند.

موسوی اضافه‌کرد: سوال این است که چرا نباید هماهنگ با رشد سریع شهرهای بزرگ و کوچک خرمشهر توسعه پیدا کند و چرا دسترسی به آب کشاورزی از این شهر که محصور اروند، کارون و بهمنشیر است دریغ شده است؟

وی خاطرنشان‌کرد: فرسوده شدن لوله‌های آب که هر روز از چند نقطه شهر خودنمایی می‌کند، فاضلاب، بهداشت و درمان، تحصیلات، هوای گرم، فقر، بیکاری و خیابان‌های ویران از دوران 8 سال دفاع مقدس مهمان دائم این دیار فراموش شده است.

امام جمعه خرمشهر افزود: به همین منظور از رئیس جمهور می‌خواهیم کارگروهی متخصص در امور شهری تشکیل و به انجام مطالعه برای آگاهی دقیق از شاخصه‌های مختلف خرمشهر برای انجام یک برنامه‌ریزی بلند مدت بپردازند.

موسوی افزود: راه‌اندازی کارخانه فولاد خرمشهر که هم‌اکنون 25 درصد پیشرفت دارد و ظرفیت 4 هزار اشتغال را دارد، کارخانه نمک کارون که ظرفیت 5 هزار فرصت شغلی را دارد از دیگر خواسته‌های مردم خرمشهر است.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های نفت و گاز اروندان و تاسیسات دریایی خرمشهر به جای تهران در خرمشهر واریز شود که به خدمات شهری کمک کند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: توجه به آموزش و پرورش و اعتبار کافی برای این حوزه ضروری است چراکه برخی مدارس حاشیه شهر فاقد امکانات گرمایشی و سرمایشی هستند، فعال کردن مرز شلمچه برای زوار انفرادی و ایجاد زیرساخت‌ها برای زائران اربعین از طریق احداث  سالن بزرگ در شلمچه از دیگر خواسته‌هاست.

موسوی در ادامه خطاب به رئیس جمهور تصریح‌کرد: با آمدن شما به خوزستان و خرمشهر بارقه امید بار دیگر زنده شده است ما بزرگ نمایی نکردیم و سیاه نمایی نکردیم خرمشهر با همه شهرها متفاوت است با فاصله یک‌صد قدم از محل کنونی شاهد ویرانه‌های دفاع مقدس بر دیوارهای این شهر خواهیم بود.

وی بیان داشت: از رئیس جمهور می‌خواهیم یک کارگروه به مسئولیت معاون اجرایی خود برای دنبال کردن خواسته‌ها و مشکلات خرمشهر تشکیل دهد.

امام جمعه خرمشهر اذعان‌داشت: دولت‌های گذشته برای بازسازی خرمشهر کار کرده‌اند اما بعد از بازسازی خرمشهر فراموش شد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
0
امام جمعه ی خرمشهر خدا پدرتو بیامرزه خیر ببینی ، حرف حق زدی، حرف دل مردم رو زدی. کاش عمل باشد دولتهای قبل هم این گله مندیها رو می شنیدند میرفتند و خرمشهر همچنان با مشکلاتش باقی می ماند سال بعد که سالروز خرمشهر میشد روز ی از نو . ببینیم کدام دولت مرد عمل است !
:
:
:
آخرین اخبار