عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: در يكي
دو سال اخير مجلات و مطبوعات رعايت حُجب و حيا را نكرده و در صفحات خود از
زناني كه بدحجاب و با رنگ و لعاب خاصي هستند، استفاده ميكنند.
سيدحسن نقوي در گفتوگو با فارس، در خصوص استفاده تبليغاتي از تصاوير زنان
در بيلبوردها و مجلات اظهار داشت: يكي از ابعاد حفظ عفاف و حجاب در جامعه
رعايت بهرهبرداري از تصاوير مردان و خصوصاً زنان در اقلام فرهنگي مانند
نشريات و مطبوعات است.
وي ادامه داد: در يكي دو سال اخير مجلات و مطبوعات رعايت حُجب و حيا را
نكرده و در صفحات رسانهاي خود از زناني كه بدحجاب و با رنگ و لعاب خاصي كه
داراي جذابيت ظاهري هستند و تصاوير آنها برخلاف شئونات اجتماعي و عفاف و
حجاب در جامعه است، استفاده ميكنند.
* وظيفه اصلي نظارت بر عدم انتشار تصاوير زنان برعهده وزارت فرهنگ است
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: وظيفه اصلي نظارت بر جلوگيري از
انتشار تصاوير زنان در مطبوعات و مجلات كه هر روز با نامهاي جديد منتشر
ميشود، برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
نقوي با اشاره به فرهنگ غربي در اشاعه استفاده تبليغاتي از زنان در مطبوعات
عنوان كرد: در كشورهاي غربي از چهره زنان و عريان نمايي آنها جهت تبليغات
كالا و اقلام و در مطبوعات به منظور جذب مشتري استفاده ميشود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: به طور مثال غربيها در مجموعه هتلها و
رستورانهاي خود براي ايجاد جذابيت بيشتر از زنان بهرهبرداري ميكنند و
اين اقدام را در مجلات فرهنگي و نشريات خود نيز انجام ميدهند.