تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره

گرايش برخي مطبوعات به استفاده از تصاوير زنان

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: در يكي دو سال اخير مجلات و مطبوعات رعايت حُجب و حيا را نكرده و در صفحات خود از زناني كه بدحجاب و با رنگ و لعاب خاصي هستند، استفاده مي‌كنند.

سيد‌حسن نقوي در گفت‌وگو با فارس، در خصوص استفاده تبليغاتي از تصاوير زنان در بيلبوردها و مجلات اظهار داشت: يكي از ابعاد حفظ عفاف و حجاب در جامعه رعايت بهره‌برداري از تصاوير مردان و خصوصاً زنان در اقلام فرهنگي مانند نشريات و مطبوعات است.

وي ادامه داد: در يكي دو سال اخير مجلات و مطبوعات رعايت حُجب و حيا را نكرده و در صفحات رسانه‌اي خود از زناني كه بدحجاب و با رنگ و لعاب خاصي كه داراي جذابيت ظاهري هستند و تصاوير آنها برخلاف شئونات اجتماعي و عفاف و حجاب در جامعه است، استفاده مي‌كنند.

* وظيفه اصلي نظارت بر عدم انتشار تصاوير زنان برعهده وزارت فرهنگ است

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: وظيفه اصلي نظارت بر جلوگيري از انتشار تصاوير زنان در مطبوعات و مجلات كه هر روز با نام‌هاي جديد منتشر مي‌شود، برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

نقوي با اشاره به فرهنگ غربي در اشاعه استفاده تبليغاتي از زنان در مطبوعات عنوان كرد: در كشورهاي غربي از چهره زنان و عريان نمايي آنها جهت تبليغات كالا و اقلام و در مطبوعات به منظور جذب مشتري استفاده مي‌شود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: به طور مثال غربي‌ها در مجموعه هتل‌ها و رستوران‌هاي خود براي ايجاد جذابيت بيشتر از زنان بهره‌برداري مي‌كنند و اين اقدام را در مجلات فرهنگي و نشريات خود نيز انجام مي‌دهند.
:
:
:
آخرین اخبار