مدیرکل پست استان خوزستان گفت: فعالیت های پستی در این استان به واسطه ایجاد ارتباط بین نظام پستی و نظام آی تی (IT) ، هوشمند شده است.
مهران حموله دوشنبه با اشاره به گسترش سرویس های نوین پستی در استان خوزستان اظهار داشت: افتتاح واحد پست تلفنی 193 در اداره کل پست استان خوزستان در راستای برنامه صد روزه شرکت پست در سال جاری، فعال سازی و راه اندازی پست بار و پست لجستیک در استان، سرویس ایمیل ملی و وب آگهی ازجمله عواملی است که باعث هوشمند سازی نظام پستی استان شده است.
وی ارائه خدمات نیابتی سازمان ها و ادارات دولتی را در راستای افزایش سهولت خدمات رسانی سازمان ها و دسترسی مردم به خدمات دولتی از دیگر فعالیت های پست خوزستان برشمرد .
این مقام مسوول گفت: این اداره کل با ارائه شش خدمت جدید نیابتی در 9ماهه سال جاری تعداد خدمات نیابتی را به 90خدمت در استان خوزستان رسانده است که این خدمات جدید شامل انجام مراحل مختلف خدمات سند تک برگ مالکیت، فسخ نامه ابلاغیه و اخطاریه ثبت اسناد، توزیع شناسنامه و کارت ملی و مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند است.
مدیرکل پست استان خوزستان افزود: در 9ماه سال جاری 42 میلیون مرسوله توسط پست استان جا بجا شده است که این تعداد مرسوله می تواند بیانگر جلوگیری از چهل و دو میلیون تردد شهری،بین شهری،مصرف قابل ملاحظه سوخت و انرژی ،زمان صرف شده و آلودگی های ایجاد شده از این طریق باشد که نقش بسیار مهمی را در اقتصاد و محیط زیست استان دارد.
وی بیان داشت: از دیگر برنامه هایی که پست خوزستان برای پیشرفت هر چه بیشتر این نظام انجام داده است می توان به استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 2008-9001 در پست استان،اجرای نظام آراستگی اس پنج و شرکت در جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات نام برد.