تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۳۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری منطقه 8 اهواز آماده جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است
سرپرست شهرداری منطقه 8 اهواز از آمادگی این منطقه برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث مجتمع های تجاری ، تفریحی ، انبوه سازی مسکن و شهربازی با هدف درآمدزایی ، رفاه عمومی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد خبر داد.

عبدالامیر مجدم روز جمعه افزود: محدوده شهرداری منطقه 8 اهواز با مساحتی افزون برسه هزار و 92 هکتار زمین و جمعیتی افزون بر 145هزار نفر دارای ظرفیت های خوب از جمله زمین با کاربری های مختلف و نیروی کار برای سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار مناسب و سود ده است.

وی گفت: با توجه به این ویژگی ها این شهرداری آمادگی دارد امکانات و مشوق های لازم را برای رونق اقتصادی و اجتماعی در اختیار کارآفرینان و صاحبان سرمایه قرار دهد.

مجدم با اشاره به اینکه در محدوده شهرداری منطقه 8 اهواز هنوز زیربناهای لازم از جمله فضای سبز و وسایل تفریحی و ورزشی موردنیاز در اختیار مردم قرار نگرفته است اظهار داشت: مردم قدرشناس تشنه کار و فعالیت از سوی شهرداری هستند ولی ما نیز با محدودیت ها، چالش ها و مشکلاتی رو برو بوده ولی در صدد رفع این مشکلات هستیم.

وی آلایندگی های صنایع فولاد، شوره زار بودن اراضی منطقه برای توسعه فضای سبز، سرریز فاضلاب های منطقه یک و هفت به محدوده شهرداری 8 و جنگلی شدن فضای سبز و ساماندهی نشدن آن را از مشکلات این شهرداری عنوان کرد و گفت: معتقدیم صنایع فولاد باید عوارض آلایندگی به شهرداری منطقه 8 پرداخت کند تا این آلایندگی ها جبران شده و محیط زیست نیز نظارت لازم برای کنترل آلایندگی ها را داشته باشد.

سرپرست شهرداری منطقه 8 اهواز در ادامه با اشاره به مشکلات فاضلاب منطقه گفت: سامانه فاضلاب گنجایش و کشش جمع آوری فاضلاب موجود را ندارد و شهرداری بناچار در جمع آوری آبهای سطحی ، کمک حال مردم است.

وی به همسان نبودن محلات منطقه 8 شهرداری به لحاظ درآمدی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: برخی از مناطق چون کوی طاهر با وجود آنکه درآمد نداریم ولی خدمات رسانی می کنیم.

سرپرست شهرداری منطقه 8 اهواز وضعیت ˈمهدیسˈ را به لحاظ اینکه محدوده آن مشخص نیست از چالش های فراروی شهرداری عنوان کرد و گفت: شهردار اهواز با همکاری اداره کل شهرسازی و فنی استانداری خوزستان درصدد مشخص کردن تعیین محدوده منطقه مهدیس است که امیدواریم محدوده آن که قبلا زیرپوشش منطقه پنج بوده مشخص و ابلاغ شود.

وی گفت: پایه های روشنایی منطقه مهدیس توسط شهرداری احداث شده و بزودی سامانه روشنایی این منطقه به بهره برداری می رسد.

برنامه ها و اولویت های شهرداری منطقه 8 برای رضایت مندی مردم

سرپرست شهرداری منطقه 8 ، احداث چند بوستان، ساماندهی مبلمان شهری و احداث امکانات ورزشی ، نورپردازی و ساخت شهربازی ، ساماندهی و اصلاح هندسی گذرهای ترافیکی و آسفالت خیابان هایی که هنوز فاقد آن هستند را از برنامه های این شهرداری عنوان کرد.

مجدم به مردم اطمینان داد: تا پیش از نوروز امسال محدوده شهرداری منطقه 8 به گونه ای که به چشم بیاید متحول شده و رضایت و شادی در چهره مردم نقش خواهد بست.

وی نماسازی خیابان ها و بوستان ها، تکمیل 12 پروژه تا پیش از پایان سال جاری ، نورپردازی سطح منطقه همچون فاز یک ، 300 دستگاه و کوی مدرس و ساماندهی آبهای سطحی را از برنامه های مهم شهرداری منطقه 8 عنوان کرد.

سرپرست شهرداری منطقه 8 در بخش پایانی این گفت و گو با تصریح بر اینکه مردم ˈعوارض می دهند تا عارضه نبینندˈ رضایت مندی مردم و خدمت بی منت به آنان را افتخاری برای خدمتگزاران دانست و گفت: رضایت مردم و دعای خیر آنان برکت می آورد و گره ها باز می شود.

مجدم در 10 آبان ماه امسال در حکمی از سوی سیدخلف موسوی شهرداری کلانشهر اهواز به عنوان سرپرست شهرداری منطقه 8 منصوب شد.

برای نخستین بار در کلان شهر اهواز مرکز استان خوزستان، ماه گذشته احداث یک بوستان توسط فردی نیکوکار در محدوده شهرداری منطقه 8 شروع شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار