تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۱۰۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در آغاجاری

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آغاجاری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در بیست و یکمین دوره هفته کتاب در این شهرستان خبر داد.

نرگس موقرپور اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی با توجه به رسالتی که بر عهده دارند نقش پررنگ‌تری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و در حقیقت یکی از عوامل مؤثر در این زمینه محسوب می‌شوند.

وی افزود: بر این اساس طرحی را از ابتدای هفته کتاب اجرا کردیم که هر روز دانش‌آموزان یک مقطع تحصیلی کلاس درس خود را در کتابخانه برگزار کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آغاجاری ادامه داد: دانش‌آموزان با کمک کتابداران یاد گرفتند که چگونه برای یافتن جواب سؤالاتشان به کتاب مراجعه کنند.

وی هدف از برگزاری این طرح را بسترسازی برای پیوند هرچه بیشتر دانش‌آموزان با کتاب و کتابخانه عنوان کرد و گفت: این برنامه را از هفته کتاب آغاز کرده‌ایم و تا جذب همه دانش‌آموزان این شهرستان به کتابخانه ادامه خواهیم داد.

موقرپور در ادامه از کتابخوان نمونه کتابخانه که سال گذشته در هفته کتاب عضو شده بود تقدیر شد یاد کرد تا الگویی برای دیگر همسالان خود باشد.

وی همچنین عنوان کرد: بخش کودک کتابخانه شهید مدنی اقدام به برگزاری کلاس قصه گویی و روخوانی کتاب نمود این برنامه که با حضور والدین کودکان اجرا شد به منظور انس بیشتر کودکان با کتابخانه بوده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آغاجاری تصریح کرد: بی‌شک اگر بچه‌ها را از سنین کودکی با محیط کتابخانه آشنا سازیم در آینده افرادی کتابخوان و علاقه‌مند به کتاب تحویل جامعه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری روی کودکان همیشه نتیجه درخشانی به دنبال داشته است گفت: نمایشگاه هنرهای دستی نابینایان و کتاب و نرم‌افزارهای آموزشی نیز تا پایان هفته کتاب در بخش نابینایان دایر است و بازدید از آن برای عموم آزاد خواهد بود.

موقرپور بیان کرد: همچنین نمایشگاه تازه‌های کتاب را از ابتدای هفته کتاب تا پایان هفته در کتابخانه شهید مدنی دایر کرده‌ایم برای آشنایی هرچه بیشتر اعضای کتابخانه و دوستداران کتاب و کتابخوانی و پیوند بیشتر همه اقشار جامعه با کتابخانه که با استقبال فراوان عموم مردم روبه‌رو شد.

وی خاطرنشان کرد: کتابداران کتابخانه‌ها برای تشویق و ترویج فرهنگ مطالعه و جذب دانش‌آموزان به سمت کتابخانه، به مدارس رفته و برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی را معرفی کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آغاجاری اظهار کرد: همچنین تقدیر و اهدای جایزه به فعالان شرکت در مسابقات فرهنگی به منظور ترغیب و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز از دیگر برنامه‌های این اداره بوده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار