تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۱۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین مواضع جامعتین در مورد انتخابات
امشب بار دیگر اعضای جامعه روحانیت مبارز دور هم جمع می‌شوند تا در مورد مصداق نهایی مورد حمایت این تشکل تصمیم‌گیری کنند، این در حالی است که اکثریت اعضاء در جامعه مدرسین در زمینه حمایت از ولایتی به توافق رسیده‌اند.
 
اعضای جامعه روحانیت مبارز در هفته‌های اخیر چندین جلسه برگزار کرده‌اند و به این تصمیم رسیده‌اند که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو از یک مصداق حمایت کنند؛ گرچه در مورد مصداق آن به جمع‌بندی نرسیدند و انتظار می‌رود که امشب تصمیم نهایی جامعه روحانیت مبارز در این ارتباط اتخاذ شود.
 
گرچه برخی پیش‌بینی می‌کنند که برخی از اعضای جامعه روحانیت از ولایتی حمایت کنند، ولی عده‌ای دیگر به این مساله انگشت می‌گذارند که در حال حاضر حسن روحانی یکی از اعضای قدیمی این تشکل نیز کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری است و احتمال می‌رود که برخی از افراد هر چند کم تعداددر این تشکل روحانی از حسن روحانی حمایت کنند.
 
از سوی دیگر نهاد جامعه مدرسین طبق مصوبه‌ای که چندی پیش داشت تصمیم گرفت که به صورت مصداقی از کاندیدای خاصی حمایت نکند، ولی در جلسه فوق‌العاده‌ای که این تشکل در شنبه هفته گذشته داشت، اکثریت اعضای شرکت‌کننده در جلسه تصمیم گرفتند که از علی‌اکبر ولایتی در انتخابات پیش‌رو حمایت کنند.
 
آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جلسه فوق العاده جامعه مدرسین، گفت:در جلسه فوق‌العاده‌ای که جامعه مدرسین داشت، تعدادی از اعضای حاضر در آن جلسه، به حمایت از آقای ولایتی ابراز تمایل داشتند ولی این به معنای حمایت نهاد جامعه مدرسین از یک کاندیدا نیست.
 
عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین گفت: اکثریت اعضای نهاد متبوعش از کاندیداتوری علی اکبر ولایتی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری حمایت می‌کنند.
 
همچنین حجت‌الاسلام‌ محمود رضا جمشیدی عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین گفت: باتوجه به آرایش جدید انتخابات آتی در جلسه جامعه مدرسین قرار شد برخلاف تصمیم قبلی به طور مصداقی به انتخابات ورود داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: در این راستا قرار شد جلسه‌ای برگزار شود که در نهایت در جلسه فوق‌العاده‌ای که برگزار شد اکثر اعضای جامعه مدرسین تصمیم گرفتند به طور مصداقی از آقای ولایتی حمایت داشته باشند.
 
البته برخی اعضای جامعه مدرسین تاکید کردند که حمایت حداکثری اعضاء به عنوان حمایت نهاد جامعه مدرسین نباید در نظر گرفته شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: جامعتین ، انتخابات1392
:
:
:
آخرین اخبار