تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۷۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیانیه اعتراض آمیز امارات درباره جزایر سه‌گانه
وزارت خارجه امارات متحده عربي روز دوشنبه با صدور بيانيه اي به سفر هياتي پارلماني از ايران به جزاير سه گانه ايراني در خليج فارس اعتراض کرد.
 
به گزارش خبرگزاري رويترز، وزارت خارجه امارات روز دوشنبه با صدور بيانيه اي با ادعاي اينکه سفر هيات ايراني به جزاير سه گانه ابوموسي، تنب بزرگ و تنب کوچک "نقض آشکار حق حاکميت و تماميت ارضي امارات است، افزود: اين اقدام تمامي تلاش هاي دو جانبه براي حل و فصل اين موضوع را تحت الشعاع قرار مي دهد.
 
در اين بيانيه آمده است اين گونه سفرها ماهيت اين حقيقت را که ايران اين سه جزيره اماراتي را غصب و در واقع اشغال کرده است، تغييري نمي دهد.
 
خبرگزاري رسمي امارات متحده عربي (WAM) نيز روز گذشته گزارش داد که براي انتقال نگراني و اعتراض دولت امارات به ايران،نماينده اي از وزارت خارجه اين کشور با سفير ايران در ابوظبي ديدار کرده است.
 
ادعاي امارات درباره جزاير سه گانه ايراني در خليج فارس در حالي مطرح مي شود که اين کشور از دهه 1990 و پس از گذشت بيش از دو دهه از تشکيل دولت امارات متحده عربي مدعي حاکميت بر اين جزاير شده است و اين در حالي است که ايران از هزاره هاي دور تا کنون مالک بلامنازع اين جزاير شناخته شده است.
 
جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام کرده است به دليل بديهي بودن مالکيت و حاکميتش بر اين جزاير نياز به مراجعه به هيچ مرجع بين المللي نيست و اگر امارات در اين باره دچار سوء تفاهم شده است مي تواند با ايران به صورت دو جانبه وارد گفتگو شود.
 
گفتني است سفر هياتي از کميسيون سياست خارجي و امنيت ملي ايران در تاريخ 4 ارديبهشت ماه جاري به جزاير ابوموسي، تنب بزرگ و تنب کوچک، بهانه واکنش اعتراضي دير هنگام وزارت خارجه امارات به اين سفر شده است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار