تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۶۰۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادعا‌های ضد ایرانی مقامات پلیس کانادا

پلیس کانادا مدعی شد دو فرد دستگیر شده به اتهام تلاش برای از خط خارج کردن قطار مسافربری از سوی عناصر مرتبط با القاعده در ایران حمایت می‌شدند

 پلیس کانادا اعلام کرد مقامات امنیتی این کشور روز دوشنبه دو نفر را به اتهام تلاش برای انجام یک حمله تروریستی و از خط خارج کردن یک قطار مسافربری در کانادا دستگیر کرده است. بر اساس ادعاهای مطرح شده این دو نفر از سوی عناصر مرتبط به القاعده در ایران حمایت می‌شدند.
 
جیمز مالیزیا، یکی از مقامات بلندپایه پلیس کانادا مدعی شد دو متهم به دست داشتن در حمله تروریستی با نام‌های رائد جاسر و شهاب الصغیر از سوی عناصر القاعده در ایران حمایت می‌شدند. البته وی در ادامه افزود اطلاعاتی مبنی بر اینکه این دو نفر برای انجام این حملات از سوی دولت ایران حمایت مالی می‌شدند وجود ندارد.
 
پلیس کانادا اعلام کرد که متهمان به برنامه‌ریزی برای انجام حمله تروریستی متهم شده‌اند. به عقیده پلیس این دو نفر مسلما برای انجام این حمله برنامه‌ریزی می‌کردند، هرچند الزاما آن را قریب‌الوقوع ندانستند.
 
هیچ یک از این متهمان شهروند کانادایی نبوده اما پلیس از اعلام ملیت اصلی آنها خودداری کرد.
 
خط آهنی که آنها قصد بمب‌گذاری در آن را داشتند مسیر بین تورنتو و نیویورک بود. البته مقامات پلیس از بیان جزئیات بیشتر در مورد محل مورد نظر برای بمب‌گذاری امتناع کردند.
 
بنا بر ادعای پلیس کانادا این دو نفر برای مدتها عبور و مرور قطارها در اطراف تورنتو را زیر نظر داشتند.
 
در ارتباط با خنثی کردن این حمله نیروهای اف‌بی‌آی نیز با پلیس کانادا همکاری داشتند. وزارت دادگستری آمریکا ارتباط میان این ماجرا با حملات تروریستی بوستون را رد کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار