تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۳۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عجيب‌ترين زبان‌هاي زنده دنيا
زبان بومي هاي آمريکا که بيشتر سرخپوست ها بوده اند به همين گونه بوده است.

"يوپيک"
اين زبان در اصل مجموعي از 5 زبان مختلف و البته شبيه به هم است که توسط مردم سيبري و غرب الاسکا به آن سخن مي گويند. اين زبان ها از نظر حالت گفتاري شبيه به هم هستند اما آنقدر تفاوت دارند که دو قوم مختلف مي توانند زبان يکديگر را متوجه شوند. در اين زبان ها براي جملات بلند نيز تنها يک لغت به کار مي رود به دليل آنکه جملات کمتري گفته شود. اين زبان طرفداران زيادي نيز دارد ولي کسي نمي تواند آن را ياد بگيرد.

"پاونه"
زبان بومي هاي آمريکا که بيشتر سرخپوست ها بوده اند به همين گونه بوده است. اين زبان به صورت ترکيبي است و چندين جمله تنها در يک کلمه خلاصه مي شود. در اين زبان ممکن است کلماتي را ببينيد که بيش از 30 بخش دارند. البته "پاونه" در حال انقراض است چرا که جوانان قبيله ها بيشتر درپي آن هستند که انگليسي را فرابگيرند.

"ارچي"
در شمال درياي خزر و دقيقا در جنوب روسيه روستاي کوچکي وجود دارد که جمعيت ان نزديک به 1200 نفر است. اين روستا آخرين نقطه اي است که در زمين همچنان به زبان "آرچي" صحبت مي کنند. اين زبان در اصل حيلي شبيه به ديگر زبان هاي منطقه است اما نکته هاي عجيب و جالب نيز دارد. در اين زبان براي هر لغت نزديک به يک ميليون و 500 هزار ترکيب مختلف وجود دارد که به همين تعداد شما مي توانيد ان ها را در جمله به کار ببريد.

"ژووآ"
برخلاف ديگر زبان هايي که تا به حال مرور کرديم اين زبان سخنگويان بيشتري دارد و نزديک به 8 ميليون نفر آن را بلد هستند. اين زبان به عنوان يکي از زبان هاي رسمي در جنوب آفريقا استفاده مي شود ولي نکات آن بسيار عجيب هستند. در اين زبان هر واژه مي تواند با توجه به سبک گفتن شما معناهاي مختلف داشته باشد. اين بدين معني است که يک کلمه مي تواند بيش از 100 معني داشته باشد.

"پيراها"
يکي از زبان هاي بسيار جالبي که همچنان دربرزيل باقي مانده است "پيراها" نام دارد. اين زبان بخشي از زبان هاي بومي منطقه بوده است که باقي آن ها منقرض شده اند. اين زبان در نوع خود جالب و کوتاه است چرا که تنها 12 حرف صدا دار وجود دارد و ديگر هيچ چيز در زبان آن ها نيست. هيچ کلمه اي براي تعريف رنگ ها و يا اعداد انتخاب نشده است تنها بايد با دوکلمه سياه و روشن تمام رنگ ها را توصيف کنيد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار